شناسهٔ خبر: 178271 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نرخ ارز در دولت سابق چند برابر شد/تصمیمات مجلس یازدهم به رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی شوک وارد کرد

غنی نظری عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت سابق فراموش نکند که قیمت دلار و مسکن در زمان فعالیت آن ها چند برابرافزایش یافت، گفت: باید پذیرفت که به‌دنبال تصمیمات مجلس یازدهم شوک به رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی وارد شده و به‌یقین مردم نسبت به تصمیمات مجلس یازدهم آگاه هستند.

به گزارش «نماینده»، سیدغنی نظری خانقاه در واکنش به اظهارات معاون اول دولت دوازدهم درباره مجلس یازدهم، گفت: جالب است که آقای جهانگیری معنای شوک را نمی‌داند و در عین حال فرافکنی از ویژگی‌های بارز وی است چراکه در دورانی که مسئولیت داشت از پاسخگویی فرار کرده و صرفا نظارگر گرفتاری‌ها و مشکلات مردم بودند و اکنون می‌خواهند با زیرسوال بردن مجلس یازدهم از زیر بار شوک‌های وارد کرده به اقتصاد کشور فرار کنند چراکه آن‌ها قیمت دلار را از ۳ هزار تومان به بالای ۲۰ هزار تومان رسانده و سرمایه مردم را در بورس به نابودی کشاندند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تعیین تکلیف "طرح رتبه‌بندی معلمان"، محدود کردن احتکار مسکن با تصویب "طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی"، "اصلاح ساختار بودجه"، "ساماندهی مسکن، "بهبود فضای کسب و کار"، "ساماندهی خودر"و و "بانکداری اسلامی" تنها بخشی از اقدامات مجلس یازدهم در راستای بهبود وضعیت اقتصادی مردم به شمار می‌آیند.

وی افزود: به‌یقین مقابله مجلس یازدهم با برخی از رانت‌بازی‌ها و اختلاس‌ها -که ناشی از مدیریت ضعیف گذشته بود- همچنین مدیریت ارز ۴۲۰۰ تومانی و جلوگیری از رانت، موجب ناراحتی مسئولان دولت سابق و وابستگان آن‌ها شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: زمانی پدر داماد آقای روحانی با ارز ۴۲۰۰ تومانی موز وارد می‌کرد و صاحب میلیاردها تومان ثروت شد باید امروز از حذف این ارز ناراحت باشند، بنابراین باید پذیرفت که به‌دنبال تصمیمات مجلس یازدهم شوک به رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی وارد شده و به یقین مردم نسبت به تصمیمات مجلس یازدهم آگاه هستند. /

نظر شما