شناسهٔ خبر: 178233 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مردمی‌سازی یارانه‌ها، انحرافات و اختلاس‌ها را از بین می‌برد

سید کاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردمی‌سازی یارانه‌ها، انحرافات و اختلاس‌ها و مافیا را از مسیر برمی‌دارد، کسانی که به دنبال شفافیت و حذف فساد هستند بدانند راه آن همین اصلاح سیاست یارانه‌ها است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم و مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر، گفت: خدمات دولت تاکنون خوب بوده اما آن انتظاری که مردم از مجموعه حکمرانی و مجلس از دولت دارد، به ویژه مطالباتی که در حوزه معیشت، کالاهای اساسی و ایجاد اشتغال در جامعه محسوس است، باید برآورده شوند.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدام اقتصادی دولت سیزدهم، تصریح کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها که توسط دولت سیزدهم در دست اجرا است علیرغم همه دشواری‌ها اقدام بسیار خوبی به شمار می‌رود. اگر کمی آستانه تحمل خود را بالا ببریم خواهیم دید که اهداف این اقدام به زودی محقق خواهد می‌شوند.

موسوی تاکید کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها موانعی همچون انحرافات، اختلاس‌ها و مافیا را از مسیر رسیدن به اهداف کنار می‌زند. کسانی که به دنبال شفافیت مسائل و حذف اختلاف و فساد هستند بدانند راه آن همین اصلاح سیاست یارانه‌ها است که دولت رئیسی آن را در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که دولت در ادامه مسیر خود چه سیاست‌هایی را باید تقویت یا اصلاح کند، عنوان کرد: قوانین وضع شده در مجلس باید بیش از پیش توسط دولت مورد توجه قرار بگیرد، همچنین باید در اجرای آنها با نمایندگان مجلس هماهنگی وجود داشته باشد؛ چرا که وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای آن از اختیارات مجلس است. دولت باید نسبت به روند اجرای قوانین پاسخگوی سوالات وکلای مردم باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه فاصله میان دولت سیزدهم و دولت قبل به اندازه فاصله زمین تا آسمان است؛ تصریح کرد: دولت روحانی شرایط را در حوزه‌های مختلف به هم ریخت و خرابستانی برای دولت بعد به جای گذاشت و رفت. با این وجود حجت‌الاسلام رئیسی رویکرد اصلاح و ترمیم امور را در پیش گرفته و تاکنون عملکرد خوب و قابل قبولی داشته است. مجلس نیز در این مسیر در کنار دولت خواهد بود.

نظر شما