شناسهٔ خبر: 178232 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: تعیین محدودیت جدید برای سقف سنی استخدام تخلف است

بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حداقل سن استخدام ۱۸ و حداکثر سن استخدام ۳۵ سال است و هیچ دستگاه دولتی حق تعیین محدودیت جدید در این باره را ندارد.

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ، گفت: حداقل سن تعیین‌شده برای استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی ۱۸ سال و حداکثر این سن برای این منظور ۳۵ سال است.

وی افزود: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد محدودیت جدیدی را در تعیین کف و یا سقف سنی به منظور جذب و استخدام در نظر بگیرد؛ چراکه در این صورت این کار تخلف محسوب شده و مطابق ضوابط با آن برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما در طرح ساماندهی کارکنان دولت و در بحث برگزاری آزمون استخدام به این موضوع پرداخته‌ایم که برای جذب و استخدام افراد در دستگاه‌های دولتی یک آزمون جامع برگزار شود و این گونه نشود هر دستگاهی برای خود آزمون برگزار کند.

بابایی خاطرنشان کرد: بر این اساس در هر سال یک آزمون مانند کنکور سراسری برای جذب نیروهای موردنظر در دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود و دیگر شاهد برگزاری آزمون‌های مختلف دستگاه‌های دولتی نخواهیم بود.

به گزارش فارس، جمعی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من، خواستار این موضوع شده بودند که کف و سقف سنی مشخصی برای جذب و استخدام افراد در دستگاه‌های مختلف دولتی در نظر گرفته شود و هر دستگاهی کف و سقف مدنظر خود را اعمال نکند. ( اینجا) همچنین این مخاطبان خواستار این شده بودند که برای جذب و استخدام نیروهای موردنظر در دستگاه‌های دولتی یک آزمون برگزار شود و این گونه نباشد که هر دستگاهی برای خود آزمون جداگانه‌ای برگزار کند.

انتهای پیام/‌

نظر شما