شناسهٔ خبر: 178228 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت سیزدهم اَبَر پروژه آبرسانی به خوزستان را با تخصیص بودجه ویژه اجرایی کرد

کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ابر پروژه آبرسانی غدیر که از ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شده است، طی یکسال اول دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و وزیر نیرو و نیز تزریق بودجه ویژه به این طرح شتاب زیادی گرفت.

به گزارش «نماینده»، سیدکریم حسینی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکل آب خوزستان گفت: با اجرای پروژه آبرسانی غدیر به ۱۵۰۰ روستای درگیر تنش آبی آبرسانی انجام شد و این روستاها از تنش آبی نجات پیدا کردند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای پروژه آبرسانی غدیر در هر ثانیه ۱۰ لیتر به حجم آب در شبکه توزیع اضافه خواهد شد.

حسینی اظهار داشت: در فاز اول پروژه آبرسانی غدیر از کانال‌های تعبیه شده از رود کرخه آب منتقل شد و در فاز دوم از کانال‌هایی در رودخانه دز آب به روستاها و شهرها منتقل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه آبرسانی غدیر علاوه بر افزایش حجم آب و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی و به طور کلی کیفیت آب نیز بهبود یافته و ارتقا پیدا کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: در گام سوم نیز اصلاح شبکه توزیع آب در استان خوزستان ضروری است، شبکه توزیع آب خوزستان فرسوده است و رئیس جمهور هم بر لزوم نوسازی شبکه آب خوزستان تاکید داشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان گفت: ابر پروژه آبرسانی غدیر که از ۱۰ سال پیش در خوزستان آغاز شده است، طی یکسال اول دولت سیزدهم با دستور رییس جمهور و وزیر نیرو و نیز تزریق بودجه ویژه به این طرح شتاب زیادی گرفت و نهایتا مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان با اجرای این طرح ۱۸ شهرستان در غرب و جنوب خوزستان از آب شرب با کیفیت و کمیت بالا برخوردار خواهند شد که علاوه بر آن روستاهای خوزستان نیز از این آب بهره‌مند خواهند شد.به عنوان مثال ۴۸ روستای هویزه، ۷۶ روستای دشت آزادگان، ۳۸ روستای حمیدیه، ۴۵ روستای آبادان همزمان با اتصال آب به مناطق شهری از این طرح منتفع می شوند.

حسینی اظهار داشت: اکنون ۴۹۵ روستای غرب و جنوب غرب آماده اتصال به طرح آبرسانی غدیر هستند البته شرکت آبفا هم موظف است تا اتصالات لازم به شبکه داخلی شهرها و روستاهایی که به طرح غدیر وصل نشده است را انجام دهد.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان هزینه شده است که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از محل اسناد خزانه تامین شده است.

نظر شما