شناسهٔ خبر: 178211 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ظرفیت ترانزیتی ایران فرصتی بی‌نظیر برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا است

علیرضا نظری نماینده خمین نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای عضو اوراسیا می توانند از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی بهره خوبی ببرند و چنین موضوعی موجب ارزآوری برای کشورمان خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا نظری در رابطه با اهمیت عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: بدون شک حضور کشورمان در این اتحادیه موجب خواهد شد مرزهای اوراسیا به خلیج فارس و آب های آزاد افزایش یابد که منافع برد-برد ایجاد می کند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای عضو اوراسیا می توانند از ظرفیت ترانزیتی جمهوری اسلامی بهره خوبی ببرند، اظهار کرد: چنین موضوعی موجب ارزآوری برای کشورمان نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای منطقه محسوب می شود، ادامه داد: در این میان ظرفیت تولید نفت و پتروشیمی کشورمان نیز می تواند برای کشورهای عضو این اتحادیه خوب تلقی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه توسعه تجارت و همکاری میان اعضای اوراسیا می تواند به دستیابی به بازار جدیدتر شود، افزود: بر این اساس کشورها می توانند موافقتنامه تجارت ترجیحی انعقاد کنند تا تحقق این امر تسهیل شود.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از مهمترین ابزارها برای قوی تر کردن اقتصاد کشورمان بشمار می رود.

نظر شما