شناسهٔ خبر: 178201 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اقدامات دولت روحانی اقتصاد کشور را با مشکل جدی مواجه کرد

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دفاع یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از عملکرد دولت قبل اظهار داشت: دولت قبل با اقداماتی همچون گره زدن همه مسائل به مذاکرات، اقتصاد کشور را دچار مشکل جدی کرد.

به گزارش «نماینده»، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با اشاره به دفاع یکی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از عملکرد دولت قبل گفت: ما ابتدا فکر می‌کردیم که دولت قبل از نیروهای باتجربه استفاده کرده و می‌تواند اقتصاد کشور را سامانه دهد، اما دولت آقای روحانی با اقداماتش اقتصاد کشور را دچار مشکل جدی کرد.

وی افزود: دولت آقای روحانی با گره زدن سرنوشت اقتصاد کشور به مذاکرات، اقتصاد کشور را شرطی کرد و علاوه بر آن بدون تکمیل پروژه‌های قبلی، به کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید پرداخت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت آقای روحانی به خوبی می‌دانست که با محدودیت در حوزه منابع مواجه است اما باز هم اقدام به کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید کرد.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی برای تامین منابع مالی موردنیاز خود اقدام به فروش اوراق کرد که این اقدام یعنی پیش‌خور کردن بودجه سال‌های آینده و در فروش اوراق آنقدر پیش رفت که از میزانی که در قانون برنامه تعیین شده بود هم پا را فراتر گذاشت.

وی افزود: امروز دولت سیزدهم وارث این گونه اقدامات دولت قبل است و ماهانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت سررسید اصل و سود اوراق فروخته‌شده در دولت قبل پرداخت می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: علاوه بر این دولت سیزدهم به جای آنکه پروژه جدیدی را افتتاح کند، پروژه‌هایی که دولت‌های قبل زخمی کردند و روی زمین گذاشتند را تکمیل می‌کند.

نظر شما