شناسهٔ خبر: 178189 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت لایحه جامع انتخابات تا پایان سال ارائه کند

اصغر سلیمی نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۲ در برنامه کاری مجلس قرار دارد، دولت باید امسال لایحه جامع انتخابات را ارائه دهد در غیر اینصورت مجلس فرصت کافی برای بررسی آن نخواهد داشت.

به گزارش «نماینده«، اصغر سلیمی با اشاره به اینکه دولت قبل در پایان دوره مجلس لایحه جامع انتخابات را ارسال کرده است، گفت: با توجه به اینکه زمان کافی برای بررسی لایحه در کمیسیون و صحن نبود عملا لایحه به نتیجه نرسید و دولت فعلی نیز لایحه را برای بررسی بیشتر پس گرفته است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس ادامه داد: البته نمایندگان 3 طرح برای انتخابات داشتند که تجمیع شد با این حال چون در زمینه استانی شدن انتخابات اختلاف نظرهایی وجود داشت طرح نهایی نشد، در این دوره از مجلس نمایندگان مجدد پیگیر تدوین قانون جامع انتخابات هستند از این رو طرحی ارائه کردند که کلیات آن تصویب شد.

وی تاکید کرد: با این وجود دولت باید هر چه سریع تر لایحه جامع را ارسال کند تا با طرح مجلس تجمیع و هم پوشانی شود با توجه به اینکه امسال بررسی برنامه هفتم توسعه و بودجه 1402 را داریم اگر لایحه جامع انتخابات به مجلس نرسد تصور نمی کنم سال آینده بتوانیم این کار را نهایی کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات که در برگزاری انتخابات وجود دارد گفت: باید بسیاری از موازی کاری ها در برگزاری انتخابات برطرف شود انتظار می رود دولت هر چه سریع تر لایحه را ارسال کند و از آنجایی که شاکله کار در دولت قبل آماده شده است تصور نمی‌شود زمان زیادی از دولت برای اصلاح و بازنگری در آن بگیرد.

نظر شما