شناسهٔ خبر: 178186 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

دولت با تقویت تجارت با همسایگان، نسخه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد

عبدالناصر درخشان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت با تقویت مبادلات اقتصادی با همسایگان در شرایط تحریمی توانست نسخه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند.

به گزارش «نماینده»، عبدالناصر درخشان در مورد افزایش سطح تعاملات دولت سیزدهم با همسایگان، گفت: نگاه دولت سیزدهم به همسایگان نگرش مترقی و متعالی است،رییس جمهور علاقمند است که سطح تعاملات ایران را با کشورهای همسایه و منطقه افزایش دهد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و هند با اشاره به سفر حسین امیرعبداللهیان به هند در خرداد ماه سال جاری بیان داشت: سفر وزیر امور خارجه هند نشان داد که دولت سیزدهم به دنبال تقویت و توسعه تعاملات سیاسی و اقتصادی خود با کشورهای منطقه است.

نماینده مردم ایرانشهر اضافه کرد: هند همراه اقتصادی تقریبا مطلوبی برای کشور بوده است مسلما افزایش سطح تعاملات با این کشورها می‌تواند موضوعات اقتصادی کشور را در شرایط تحریمی حل کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به ظرفیت مرزهای کشور در توسعه اقتصادی گفت: توجه به این حوزه باعث ارتقای معیشت مرزنشینان کشور می شود هرچقدر دولت بتواند به افزایش سطح مبادلات تجاری در این منطقه کمک کند و همکاری با همسایگان را توسعه دهد از نظر اقتصادی به نفع کشور است .

درخشان با بیان اینکه روابط اقتصادی پایدار و متوازن می‌تواند در خنثی‌سازی تحریم‌ها نقش مؤثری ایفا کند، تصریح کرد: تقویت مبادلات اقتصادی در شرایط تحریمی با همسایگان توانست تعریف اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کند این اقدام دولت در توجه به ظرفیت های داخلی قابل تحسین است.

وی افزود: اراده و عزم سیاسی در دولت سیزدهم برای توسعه روابط با همسایگان در دستور کار قرار گرفته است این سیاست راهبردی ابزار قوی برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا است.

نماینده مردم ایرانشهر بیان داشت: دستگاه سیاست خارجی در دولت سیزدهم با تاکید بر پیشبرد دیپلماسی اقتصادی و بی اعتنا به نظام سلطه اهداف مورد نظر خود را برای تامین منافع ملی ایران پیش می‌برد و مجلس هم از هر اقدام دولت که برای رفع مشکلات معیشتی مردم باشد حمایت می کند.

نظر شما