شناسهٔ خبر: 178179 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بازار متولی خاصی ندارد/ باید وزارت بازرگانی تشکیل شود

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم از تورم، کمبود اقلام، چند نرخی بودن کالاها و کنترل بازار گله‌مند هستند و بر این اساس، باید وزارت بازرگانی تشکیل شود.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی درباره تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی، اظهار داشت: دولت موضوع تفکیک وزارت صمت را زمانی که قرار بود استیضاح وزیر صمت انجام شود، مطرح کرد.

وی متذکر شد: دولت دو ماه فرصت خواست تا استیضاح وزیر صمت به تعویق بیفتد و با لایحه‌ای که برای تفکیک دو وزارت صنایع و بازرگانی می‌فرستد، دو وزیر جدید به مجلس معرفی شوند. فرصت دولت تمام شده است و هنوز خبری از ارسال لایحه تفکیک وزارت صمت به مجلس شورای اسلامی نیست.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده موافق تفکیک وزارت صمت هستم، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت فوق سنگین است و یک وزیر نمی‌تواند تمام موضوعات مربوط به این وزارتخانه را مدیریت کند.

ارکانی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید موضوعات مهم مربوط به صنایع، معادن، فلزات، فولاد، نساجی، شهرک‌های صنعتی و خودرو را مدیریت کند و چگونه یک وزیر می‌تواند حوزه به این گستردگی را مدیریت کند؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار ما کاملاً رها شده است و متولی خاصی ندارد، تصریح کرد: مردم از تورم، کمبود اقلام، چند نرخی بودن کالاها و عدم نظارت و کنترل بازار گله‌مند هستند. باید وزارت بازرگانی تشکیل شود چرا که تبعات عدم وجود وزارت بازرگانی را در کف بازار می‌بینیم.

نظر شما