شناسهٔ خبر: 178177 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توسعه روابط با آمریکای لاتین منجر به شکل‌گیری بازارهای جدید صادراتی می‌شود

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: توجه ویژه سیاست خارجی کشورمان برای توسعه روابط با آمریکای لاتین بازارهای جدید صادراتی برای کالاهای ایرانی ایجاد می کند که فرصت درآمدزایی خوبی است.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در خصوص توجه ویژه سیاست خارجی کشورمان برای توسعه روابط با آمریکای لاتین مانند برزیل، گفت: خوشبختانه کشورهایی در این سرزمین قرار دارند که همانند جمهوری اسلامی مواضع ضداستکباری دارند که یکی از ویژگی های مشترک برای همکاری های دوجانبه و چندجانبه محسوب می شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزایش سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای آمریکای لاتین می تواند منجر به تولید ظرفیت های جدید برای کشورمان شود، اظهار کرد: به عنوان مثال بازارهای جدید صادراتی برای کالاهای ایرانی شکل می گیرد که فرصت درآمدزایی خوبی است.

وی با بیان اینکه وزارت خارجه می تواند از طریق رایزنان بازرگانی زمینه حضور تجار ایرانی در این منطقه را فراهم و تسهیل کند، ادامه داد: به عبارتی فعال شدن سفارتخانه های کشورمان در این منطقه می تواند منجر به شناسایی نیازهای این کشورها و زمینه ساز همکاری های مشترک شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه حوزه نفود ایالات متحده در میان کشورهای این منطقه کم است، افزود: در واقع هر چه میزان مراودات تجاری و اقتصادی ایران با این کشورها افزایش یابد، می توان خیلی راحت تر تحریم ها را خنثی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه روابط در سطوح مختلف با کشورهایی غیر از منطقه اروپا می تواند به تقویت حوزه دیپلماسی کشورمان کمک شایانی کند.

نظر شما