شناسهٔ خبر: 178176 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضویت تهران در اوراسیا منجر به جهش صادرات محصولات غیر نفتی می‌شود

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند منجر به جهش صادرات محصولات غیر نفتی شود.

به گزارش «نماینده»، محمد رشیدی در رابطه با اهمیت عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: کشورهای عضو این اتحادیه دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی و صنعت هستند لذا تعامل با آنها می تواند نیازهای کشورمان را برآورده کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری های مشترک میان کشورهای عضو یکی دیگر از ظرفیت های عضویت در اوراسیا محسوب می شود، اظهار کرد: بنابراین هر چه میزان تعاملات میان ایران و کشورهای این اتحادیه اقتصادی افزایش یابد، منافع ملی کشورمان تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون های تخصصی قوه مقننه می توانند از طریق دیپلماسی پارلمانی زمینه توسعه روابط کشورمان با اوراسیا را فراهم کنند، ادامه داد: در این میان برگزاری کمیسیون های مشترک اقتصادی با حضور نمایندگان مجلس در مواجهه با کشورهای عضو اوراسیا نیز می تواند ابزار دیگر خوبی برای ارتقاء سطح روابط باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن اشاره به اینکه کشورمان دارای ظرفیت خوبی در حوزه خدمات فنی و مهندسی، محصولات صنعتی، مواد معدنی و فلزات است که کشورهای عضو این نهاد می توانند از آن استفاده کنند، افزود: بنابراین می توان اذعان کرد عضویت در این اتحادیه می تواند منجر به جهش صادرات محصولات غیر نفتی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که تجارت میان کشورهای عضو اوراسیا می تواند بر اساس ارزهای ملی انجام شود که این امر سیاست های ایالات متحده برای حاکمیت دلار را تضعیف می کند.

نظر شما