شناسهٔ خبر: 178150 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس یازدهم چشم انداز جامع علمی کشور را تدوین می‌کند

کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواستار اقدام برای رفع چالش های بنیادین حوزه فرهنگی و آموزشی کشور شد.

به گزارش «نماینده»، علی کریمی فیروزجایی عنوان کرد: حوزه فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه کشور نیازمند هم افزایی و تعامل متولیان تصمیم سازان و مجریان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم افزود: با توجه به گستردگی مأموریت حوزه فرهنگ و نقش آفرینی دستگاه‌های متعدد در این حوزه اجرای سیاست‌های واحد و منسجم در ابعاد گسترده آن به مدیریت جهادی و انقلابی نیازمند است.

نماینده مردم بابل در مجلس با اظهار اینکه سیاست‌های فرهنگی کشور نیازمند بازمهندسی است افزود: هم اکنون تعامل منطقی بین متولیان حوزه فرهنگ برای اجرای سیاست‌های تأثیرگذار در آن وجود ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت سیاست‌های فرهنگی در دست یابی به افق روشن در سند چشم انداز ملی خاطرنشان کرد: پیشرفت سیاست‌های فرهنگی و نوع تعاملات دستگاه‌های فعال در عرصه فرهنگ مطابق با استانداردهای تعریف شده نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور همچنین با انتقاد از کم توجهی به بخش آموزش عالی و دستگاه تعلیم و تربیت افزود: به رغم تلاش‌های قابل تقدیر دولت، همچنان کمبودهای زیادی در این عرصه وجود دارد.

وی با اظهار اینکه نقشه راه حکمرانی در بخش علمی کشور به درستی تعریف نشده است افزود: جایگاه علمی ایران با توجه به قابلیت های ممتاز آن باید اعتلا یابد.

کریمی فیروزجایی گفت: ایران از توانایی لازم برای تبدیل شدن به قطب علمی منطقه ای و جهانی برخوردار است. مجلس یازدهم چشم انداز جامع علمی کشور را تدوین خواهد کرد.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به توانایی ممتاز علمی کشور افزود: ایران در زمینه مهارت‌های آموزش عالی به قدرت اول منطقه تبدیل خواهد شد.

نظر شما