شناسهٔ خبر: 178147 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پیوستن ایران به شانگهای سبب متصل شدن این نهاد به به آب های آزاد می شود

عباس زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: پیوستن ایران به شانگهای سبب متصل شدن این نهاد به آب های آزاد و دسترسی به ۸۰ درصد انرژی دنیا می شود.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس زاده مشکینی در رابطه با اهمیت حضور رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، گفت: پیوستن تهران به سازمان شانگهای نقطه عطفی برای این مجموعه خواهد بود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شانگهای یکی از استراتژیک ترین بلوک های قدرت جهان خواهد شد، اظهار کرد: در واقع عضویت ایران در این مجموعه می تواند به تاثیرگذاری شانگهای در مناسبات بین المللی کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه پیوستن ایران به شانگهای سبب متصل شدن این نهاد به آب های آزاد می شود، ادامه داد: 70 الی 80 درصد انرژی دنیا در بستر این منطقه و کشورهای اطراف خلیج فارس وجود دارد لذا اتصال شانگهای به این ظرفیت دارای اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین با پیوستن ایران به شانگهای، زمینه عضویت عراق و سوریه به این سازمان نیز فراهم خواهد شد که نهایتا بسترساز اتصال به دریای مدیترانه خواهد شد که رخدادی استراتژیک است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد کشورهایی مانند چین با جمعیتی بالای یک میلیارد عضو سازمان همکاری شانگهای هستند که فرصت خوبی برای همکاری های چندجانبه محسوب می شود.

نظر شما