شناسهٔ خبر: 178125 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیسی:لازم باشد هر ماه به خوزستان سفر می‌کنم

رئیسی رئیس جمهور گفت: لازم باشد هر ماه به خوزستان می آیم تا مشکلات خوزستان حل شود و به وعده‌هایی که به مردم دادم، عمل کنم.

به گزارش«نماینده»، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی غدیر در شهرستان اهواز اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های بزرگ برای حل گره گشایی مشکلات استان می‌تواند بسیار مهم است. شرکت‌های سود دهی در این استان داریم و باید در قالب مسئولیت‌های اجتماعی به مردم استان خدمت کنند.

وی افزود: استاندار اعلام کرده است که رشد اقتصادی استان از دو درصد به ۵ درصد رسیده است که این امر مایه مباهات است و این کار باید تداوم داشته باشد.

رئیسی با اشاره به لزوم آبرسانی به مردم خوزستان اظهار کرد: طرح آبرسانی غدیر توقع ما را بالا برد. طرحی سه ساله که در ۱۰ ماه و با استفاده از تجهیزات بومی انجام شده است. کشور نیازمند این حرکت‌های جهادی و جهشی است.

رئیس جمهور بیان کرد: حرکت جهشی و جهادی، انگیزه و اندیشه جهادی لازم دارد. بله درست است که اعتبار هم لازم دارد ولی اندیشه و فکر جهادی هم لازم است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای چهارمین بار به عنوان رئیس جمهور به خوزستان سفر می‌کند، بیان کرد: اگر لازم باشد هر ماه به خوزستان می آیم تا مشکلات خوزستان حل شود و تا زمانی که وعده‌های من به مردم خوزستان انجام نشود از پا نخواهیم نشست.

رئیسی همچنین اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ۲۶ شهر و بیش از ۱۰۰۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی پایدار و با کیفیت بهره مند می‌شوند.

وی افزود: این طرح که باید در مدت حداقل بین سه تا چهار سال اجرا می‌شد با یک کار جهادی و شبانه روزی توسط دو هزار نفر و در مدت ۱۰ ماه به سرانجام رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه طراحی و اجرای طرح میان مدت آبرسانی غدیر با استفاده از توان داخلی انجام شده است، ادامه داد: این طرح توسط مهندسان و کارگران کشورمان و با مدیریت جهادی به مرحله اجرا رسید.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان کرد: استان خوزستان سرزمین مجاهدان و شهیدان است و این استان دارای ظرفیت فراوانی است و مشکلات خوزستان با کار جهادی قابل رفع است.

وی گفت: متخصصان کشورمان با شعار ما می‌توانیم به مانند آنچه در دوران دفاع مقدس، رزمندگان و مجاهدان ما انجام دادند، زمینه امیدآفرینی در کشور را ایجاد و موجب یاس و نا امیدی دشمن شده‌اند.

رئیس جمهور افزود: با بهره برداری از طرح میان مدت آبرسانی غدیر، زوار حسینی نیز در مرزهای خوزستان از نعمت آب آشامیدنی با کیفیت بهره مند می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به خوزستان بیان کرد: یکی از طرح‌های مهم استان خوزستان طرح ساماندهی و جمع آوری فاضلاب است که در حال انجام و اجرا است.

نظر شما