شناسهٔ خبر: 178068 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هیأت تطبیق مصوبات با رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین موافق است

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به موافقت هیأت تطبیق مصوبات با درخواست کمیسیون آموزش مجلس، گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته هیأت تطبیق مصوبات با رتبه‌بندی معلمان طرح مهرآفرین موافق است و این موضوع پس از ابلاغ به دولت باید اجرایی شود.

به گزارش «نماینده»، محمد وحیدی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای احتساب معلمان طرح مهرآفرین در اجرای قانون رتبه بندی معلمان، عنوان کرد: پس از نامه کمیسیون آموزش به دکتر قالیباف در این رابطه، رئیس مجلس این نامه را به هیأت تطبیق مصوبات ارجاع داد و این موضوع در دستور کار هیأت تطبیق قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیگری‌های صورت گرفته هیأت تطبیق نیز با نامه کمیسیون آموزش و دستور رئیس مجلس یعنی اضافه شدن معلمان طرح مهرآفرین به معلمان شامل رتبه بندی موافق است، افزود: طبق مذاکراتی که با اعضای هیأت تطبیق مصوبات انجام شده، اعضای هیأت با این موضوع موافقت دارند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی حق معلمان طرح مهرآفرین است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارک این معلمان نیز کامل است و فقط یک حکم تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی نیاز است، آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی باید تا تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین، این معلمان را مشمول قانون رتبه بندی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: اینکه معلمان طرح مهرآفرین امروز شامل رتبه بندی نشدند به دلیل کم کاری دولت گذشته در تبدیل وضعیت این عزیزان است لذا باید به این تبعیض ناروا پایان داد و هرچه سریع‌تر نسبت به رتبه بندی این معلمان که حدود 80 هزار نفر هستند، اقدام کرد.

وحیدی یادآور شد: قرار بود ظرف 5 سال نیروی رسمی آموزش و پرورش شوند ولی امروز شاید برخی از شاگردان این معلمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و رسمی شدند ولی معلمان طرح مهرآفرین هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند لذا رتبه بندی و تبدیل وضعیت حق این معلمان است.

نظر شما