شناسهٔ خبر: 178063 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تقویت دیپلماسی همسایگی در دولت سیزدهم/افزایش درآمدهای نفتی

پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد افزایش درآمدهای نفتی هستیم ‌و دولت سیزدهم در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برمی‌دارد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ، درباره اولویت‌های دولت سیزدهم در ادامه دوره کاری‌اش، اظهار داشت: اولویت دولت در سال دوم کاری خود باید رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

وی متذکر شد: مردم تاکنون با تصمیمات دولت همراهی کردند و اتفاقی که توسط دولت سیزدهم درباره ارز ترجیحی رخ داد، اگر هر جا و در هر موقعیتی انجام می‌شد، قطعاً چالش‌های بزرگی را در کشور ایجاد می‌کرد، اما دولت سیزدهم با همراهی مردم توانست به خوبی این اقدام مهم را انجام دهد.

پژمانفر ادامه داد: تخصیص بی ضابطه ارز ترجیحی بحرانی بود که در دولت قبل ایجاد شده بود و دولت رئیسی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی یک اقدام منطقی انجام داد و هر چه این موضع به تأخیر می‌افتاد، آسیب‌های بیشتری به کشور وارد می‌کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همراهی مردم با دولت و رئیس‌جمهور باعث شد که این اتفاق به خوبی انجام شود و این اتفاقی بابرکت بود، اما ثمرات آن باید در سفره مردم مشاهده شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت باید بیش از پیش برای بهبود معیشت مردم پیگیری‌های لازم را انجام دهد و مشکلات اقتصادی مردم را رفع کند.

پژمانفر درباره عملکرد دولت سیزدهم، گفت: دولت رئیسی با حجم زیادی از قرض و بدهی‌های به جا مانده از دولت روحانی کار خود را آغاز کرد. رئیسی تاکنون به دنبال آن بوده است که به دور از ایجاد نگرانی برای مردم، مسائل کشور را در فضایی آرام مدیریت کند.

وی با اشاره به افزایش درآمدهای نفتی با تلاش‌های دولت سیزدهم، گفت: دولت در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برمی‌دارد و فقط به کشورهای غربی توجه نمی‌کند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم مانند تحرک و تقویت دیپلماسی به ویژه با کشورهای همسایه، رشد اقتصادی، رونق بخشی گردشگری، افزایش واکسیناسیون کرونا و سفرهای استانی متعدد رئیس جمهور قابل توجه است.

نظر شما