شناسهٔ خبر: 178061 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد / ما نظام ارزی را اصلاح کردیم

شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد و دولت هم در این زمینه شهامت به خرج داد.

به گزارش«نماینده»، سید شمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی در واکنش به ادعای یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه مجلس در حالت خستگی موضوع اصلاح تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی را تصویب کرد، گفت: یکی از نمایندگان روز گذشته مطرح کرد که مجلس در حالت خستگی و خواب آلودگی ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد که باید بگویم چنین چیزی نبوده و مجلس با تدبیر و آگاهی در این زمینه عمل کرد.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی نه تنها ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح کرد و پیش بینی‌های لازم را برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفت.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سال گذشته برای اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی حدود ۹۵ همت به پایه پولی کشور اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را هم در نظر بگیریم، برای اجرای ارز ۴۲۰۰ تومانی، سال گذشته ۷۳۰ همت به نقدینگی کشور اضافه شد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دولت سیزدهم شهامت به خرج داد و مجلس شورای اسلامی هم بصیرت به خرج داد و با دقت مسئولیت اصلاح سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی را پذیرفت.

حسینی با اشاره به اینکه مهمترین عامل تورم و رشد نقدینگی طی سالیان گذشته به موضوع ارز ۴۲۰۰ تومانی باز می‌گردد، تأکید کرد: دولت پیشنهاد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یا اصلاح سیاست ارزی را ارائه کرد و مجلس هم با تدبیر کار خودش را انجام داد و مسئولانه برای جلوگیری از تورم اقدام کرد.

کد خبر 5575783

نظر شما