شناسهٔ خبر: 178052 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت سیزدهم در برابر کشورهای ابرقدرت و زورگو کوتاه نیامد

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت سیزدهم شجاعانه در میدان مذاکرات هسته‌ای وارد شد و در برابر کشورهای ابرقدرت و زورگوها کوتاه نیامد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا پاک فطرت درباره عملکرد دولت سیزدهم بیان کرد: از نظر بنده دولت سیزدهم در خیلی از حوزه‌ها عملکرد مثبتی از خود برجای گذاشته است. در کنترل بیماری کرونا، دولت سیزدهم واقعا عملکرد مثبتی را در کارنامه خود ثبت کرد و باید بابت گام‌های مثبتی که در کنترل این بیماری و کاهش فوتی‌های ناشی از آن داشت از دولت تشکر کرد اما دولت در حوزه تامین دارو برای بیماران خاص عملکرد متوسطی داشته است اما منفی هم نیست.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از نظر بنده، نقطه قوت دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای است،‌ اظهار کرد: در این موضوع دولت سیزدهم به خصوص وزارت خارجه شجاعانه در صحنه حاضر شد و اصلا در مقابل زورگویان و ابر قدرت‌ها کوتاه نیامده است و دولت سیزدهم قاطعانه ایستاده و از حق و حقوق ملت در برجام دفاع می‌کند. دولت در این حوزه کوتاهی نداشته است و جا دارد از گام‌های خوبی که در این حوزه برداشته است قدردانی کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اما در حوزه اقتصادی، مسائل اجتماعی و فرهنگی این دولت نتوانست خیلی متفاوت‌تر از دولت‌های قبلی عمل کند. ارزیابی ما با توجه به آمار و ارقام است. بنده نمی‌خواهم به تعداد سفرهای انجام شده از سوی دولت اشاره کنم، دولت سیزدهم سفرهای زیادی انجام داد و این نیز از نکات مثبت این دولت است اما آنچه که حائز اهمیت است، تاثیر این سفرها بر روی معیشت، قدرت خرید مردم، رضایتمندی کارگران و بازنشستگان است.

پاک فطرت در ادامه به نزاع‌ها، درگیری‌ها و سرقت‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه کماکان وقتی به آمارها در این حوزه‌ها می‌نگریم عدد و رقم خوبی را نمی‌بینیم. این نشان می‌دهد که دولت باید در این حوزه‌ها تمرکز کرده و حتی در برخی از موارد تجدید نظر کند. انتظار عملکرد منطقی‌تر را از دولت داریم، مردم ما بسیار باهوش، فهیم، پای کار و مطیع رهبری هستند اما انتظار دارند زمانی که فرزند آنها به خیابان می‌رود موبایل را از دست او ندزدند، این ابتدایی‌ترین انتظاری است که یک خانواده می‌تواند از جامعه خود داشته باشد. انتظار داریم دولت در این حوزه گام‌های قوی‌تری بردارد تا عملکرد مثبتی در این حوزه‌ها نیز در کارنامه خود ثبت کند.

پاک فطرت در پایان تصریح کرد: در حوزه مسائل فرهنگی، اجتماعی، معیشتی و اقتصادی همچان جای کار وجود دارد. دولت باید تلاش بیشتری در این حوزه ها انجام دهد. نه تنها تلاش فیزیکی بلکه تلاش فکری نیز در این حوزه لازم است. دولت باید بنشیند و در این حوزه‌ها دقیق‌تر و جامع‌تر بیندیشد.

نظر شما