شناسهٔ خبر: 178051 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعزام سفیر امارات به ایران به نفع منطقه است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش روابط کنسولی با امارات گفت: از توسعه روابط با همه کشورها استقبال می کنیم، رفاقت و دوستی بین همه همسایگان را مثبت ارزیابی می کنیم.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتداییبا اشاره به توسعه روابط کنسولی امارات متحده عربی با جمهوری اسلامی ایران پس از حدود هفت سال اظهار داشت: کشورهای جنوبی خلیج فارس به خوبی می دانند همسایه بزرگ آنها تامین کننده امنیت منطقه است و ما بارها آمادگی خود را برای این موضوع اعلام کرده ایم و درسایه امنیت نیز همکاری های مختلف شکل می گیرد.

وی افزود:اکنون باتوجه به تحولات منطقه و جهان و اثبات قدرت منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و توانایی کشورمان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و امنیتی همه می توانند در تعامل با ما نفع مشترک ببرند لذا نوعی بازگشت به تفاهمات و همکاری‌ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر این اتفاقات دیده می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد:ما از توسعه روابط با همه کشورها استقبال می کنیم و از رفاقت دوستی بین همه همسایگان را مثبت ارزیابی می‌کنیم و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه افزایش تعاملات منطقه‌ای را برای منافع کشور مفید می دانیم و این یک نقطه قوت برای دولت است/

نظر شما