شناسهٔ خبر: 178046 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مهمترین خواسته ایران بسته شدن پرونده PMD است/ امروز نه ایران بلکه اروپا و آمریکا بیشتر به توافق احتیاج دارند

 علی اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: مهمترین خواسته ایران بسته شدن پرونده PMD است و باید این اتهامات واهی که مسئله هسته ای ایران نظامی است بسته شود زیرا ایران همواره اعلام کرده است که مسئله هسته ای خود یک مسئله صلح آمیز است.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: ایران دارای یک چارچوب و خطوط قرمزی است که باید طرف مقابل مخصوصا آمریکا بر این خطوط قرمز احترام بگذارد.

وی افزود: در مذاکره اخیر ایران سه مورد را به عنوان درخواست خود به طرف مقابل اعلام کرده و طرف مقابل هم پاسخ خود را به ایران ارسال کرده است که باید این پاسخ در جلسه شورای عالی امنیت ملی بررسی شود تا مشخص شود درخواست های ایران برآورده شده است یا نه؟.

نماینده مردم دامغان در مجلس گفت: مهمترین خواسته ایران بسته شدن پرونده PMD است و باید این اتهامات واهی که مسئله هسته ای ایران نظامی است بسته شود زیرا ایران همواره اعلام کرده است که مسئله هسته ای خود یک مسئله صلح آمیز است.

علیزاده تصریح کرد: موضوع بعدی دادن تضامین محکم است. آمریکایی‌ها باید متعهد شوند اتفاقی که در سال 2018 رقم خورد دیگر تکرار نمی شود و اگر چنین موضوعی پیش آمد باید به ایران غرامت بپردازند.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، تصریح کرد: امروز نه ایران بلکه اروپا و آمریکا بیشتر به توافق احتیاج دارند زیرا با توجه به اینکه روسیه گاز خود را به اروپا بسته است و همچنین به فصل سرما هم نزدیک می شویم کشورهای اروپایی به انرژی احتیاج دارند از این رو بیشتر از همه به توافق با ایران نیازمندند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اکنون توپ در زمین طرف مقابل است و باید تصمیم بگیرند که چه می خواهند و همچنین باید شرایط ایران را به طور کامل بپذیرند زیرا تا زمانی که خواسته های ایران محقق نشود خبری از توافق نیست.

نظر شما