شناسهٔ خبر: 178045 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بدری: دولت توجه بیشتری به تامین سرمایه در گردش کارخانه‌های دارویی داشته باشد

دارو نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قیمت دارو و توزیع آن وضعیت خوبی در سطح کشور ندارد و انتظار می رود دولت توجه بیشتری به تامین سرمایه در گردش کارخانه های تولید کننده و وارد کننده دارو داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری با اشاره به وضعیت توزیع دارو و قیمت آن در سطح کشور، بیان کرد: آنچه که به عنوان قیمت دارو اعلام می شود با آنچه که در داروخانه ها به فروش می رسد متفاوت است. در داروخانه ها قیمت دارو افزایش داشته است و برخی از آنتی بیوتیک ها به میزان کم در بازار پیدا می شوند.

داروهای خاص قطره چکانی وارد کشور می شوند

وی در ادامه اظهار کرد: مردم برای تامین داروهای بیماری های خاص که به صورت وارداتی وارد کشور می شوند بعضا با مشکلاتی مواجه هستند این داروها با سهمیه قطره چکانی و بسیار محدود وارد کشور می شوند. داروهایی هم که در داخل تولید می شوند با هزار و یک بهانه کاهش یافته اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت به تامین سرمایه در گردش کارخانه های تولید دارو و بخش های واردکننده دارو باید بیش از پیش توجه داشته باشد. اگر دولت نتواند مشکل سرمایه در گردش این بخش را حل کند ما همچنان با مشکلاتی در حوزه دارو مواجه خواهیم بود. سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت و دولت باید طبق وظایفی که بر عهده دارند به تامین سرمایه در گردش کارخانه های دارویی کمک کنند.

وضعیت دارو بحرانی نیست اما...

بدری تاکید کرد: بنده نمی گویم که وضعیت دارو این روزها بحرانی است ولی وضعیت خوبی نیز ندارد. باید همه دستگاه های مسئول در این حوزه دست به دست هم داده تا شرایط بهبود یابد.

نظر شما