شناسهٔ خبر: 178041 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایالات متحده تحت تاثیر رژیم صهیونیستی در برجام تصمیم گیری می کند

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه ایران به جمع بندی در خصوص مذاکرات و پیشنهاد اتحادیه اروپا رسیده و اعلام کرده است، گفت: به نظر می رسد بین اروپایی‌ها و آمریکا اختلاف نظر وجود دارد.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی با یادآوری نشست‌های هماهنگی و مشترک مسئولتن داخلی کشورمان پیرامون مذاکرات وین، گفت: بر اساس جلساتی که اخیرا در کمیسیون امنیت ملی و شورای عالی امنیت ملی با مسئولان دخیل در مذاکرات داشتیم، جمع بندی در طرف ایرانی صورت گرفته و ایران بر اساس این جمع بندی پاسخ خود را درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بین اروپایی‌ها اختلاف نظر وجود دارد. بعد از بحران اوکراین، سیاست متزلزی در امریکا حاکم است.

وی معتقد است: آمریکایی‌ها تحت تاثیر رژیم صهیونیستی هستند و نتوانسته‌اند در مورد مسائل داخل خود تصمیم بگیرند البته این رژیم غاصب هم از همه توان و تلاش خود برای دخالت در موضوع برجام استفاده کرده است.

مالکی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران نظر خود را قاطعانه اعلام کرده است و آمریکا باید اراده سیاسی خود را نشان دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: غربی‌ها و امریکا هنوز نتوانستند به جمع بندی مشترکی برسند اما خواستار امتیاز بیشتر هستند. آنها باید بدانند که ایران همانگونه که در چارچوب تعهدات و توافق هسته‌ای مذاکره کرده است، بر همان اساس هم عمل می‌کند و امتیا بیشتری به هیچ کشوری نمی‌دهد.

نظر شما