شناسهٔ خبر: 178005 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران در منطقه قوی ترین قدرت پزشکی و سلامت است

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه ایران در منطقه قوی‌ترین قدرت پزشکی و سلامت را دارد گفت: در امر پزشکی، نظامی و سیاسی علی رغم ۴۰ سال تحریم قدرت اول هستیم.

به گزارش «نماینده»، جلسه مشترک روسای گروه های دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شد. جلیل رحیمی جهان آبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان و هیئت همراه در جلسه مشترک با برات زاده رئیس گروه دوستی پارلمانی تاجیکستان-ایران و فتاح زاده رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس تاجیکستان دیدار و گفتگو کردند.

رحیمی جهان آبادی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب و حسنه دو کشور گفت: جدای از تعارفات دیپلماسی و سیاسی، ما به تاجیکستان علاقمندیم و بخشی از فرهنگ و تاریخ گذشته خودمان را در تاجیکستان می بینیم. ما دنبال بهبود رابطه با تاجیکستان هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اینکه ایران در منطقه قوی‌ترین قدرت پزشکی و سلامت را دارد گفت: در امر پزشکی، نظامی و سیاسی علی رغم 40 سال تحریم قدرت اول هستیم و ظرفیت های اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و مسائل درمانی بسیاری میان دو کشور وجود دارد که می تواند به دو ملت در جهت ارتقاء سطح روابط کمک کند.

همچنین در ادامه این دیدار ارکانی، امامی راد و محمدصالحی دارانی اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و تاجیکستان با تأکید بر اشتراکات زبان، دین، فرهنگ و تاریخ دو کشور بر لزوم گسترش همکاری ها تاکید کرده و از همتایان خود درخواست کردند که در این زمینه ها تلاش های خود را عملی کنند.

فتاح زاده رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس تاجیکستان نیز در این دیدار تصریح کرد: اطمینان داریم با توسعه روابط دوستانه و تبادل تجربه میان مجالس تاجیکستان و ایران همکاری‌های سودمند دو کشور بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

برات زاده رئیس گروه دوستی تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطر نشان کرد: در آینده همکاری های همه جانبه را با کشور دوست هم زبان و هم فرهنگ خودمان رونق می بخشیم، ما معتقدیم گروه های دوستی پارلمانی بین ایران و تاجیکستان این رسالت بزرگ را باید انجام دهند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی در ادامه مذاکرات ابراز امیدواری کرد که همکاری میان بخش های مختلف مجالس دو کشور از قبیل کمیسیون های تخصصی و گروه های دوستی پارلمانی جهت کمک به اجرایی شدن قرادادهای امضاء شده بین ایران و تاجیکستان تا سطح مطلوب و متناسب با ظرفیت های دو کشور می¬تواند مفید باشد.

نظر شما