شناسهٔ خبر: 177993 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

قاضی‌زاده: یک نقطه قوت دولت سیزدهم «مردمی بودن» است

قاضی زاده یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «مردمی بودن» از بارزترین نقاط قوت دولت سیزدهم که برخی به اشتباه می‌خواهند آن را به عنوان نقطه ضعف قلمداد کنند.

به گزارش «نماینده»، سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی به ارزیابی از عملکرد یک‌ساله دولت سیزدهم پرداخت و اظهار کرد: «مردمی بودن» از بارزترین نقاط قوت دولت سیزدهم است؛ این‌که دولت در کنار مردم گام بردارد و حداقل در بین آن‌ها باشد و در وسط میدان مشکلات‌شان قرار بگیرد نقطه قوتی است که برخی به اشتباه می‌خواهند آن را به عنوان نقطه ضعف قلمداد کنند.

وی در بیان نقطه ضعف دولت نیز گفت: دولت در برنامه‌ای که ارائه می‌دهد باید تمرکزش بر اجرای پروژه‌ها باشد و همانطور که رئیس جمهوری محترم نیز در این زمینه اشاره کردند، دولترمردان نباید صرفاً به آمار مختلفی که ارائه می‌شود، اتکا کنند بلکه باید مسائل و مشکلات یک پروژه را در وسط حل و اجرایی کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر «لزوم تمرکز در حوزه اجرا و عمل‌گرا بودن مدیران در عرصه اجرا»، افزود: این‌ها نقطه ضعف دولت محسوب نمی‌شود؛ بلکه توجه دولت باید بر این باشد که این موضوعات در آینده به نقطه ضعف او تبدیل نشود؛ دولت نباید اجازه دهد که صرفاً برنامه‌های خوب ارائه شود اما آن برنامه‌های خوب به درستی اجرا نشوند.

قاضی‌زاده با بیان این‌که «باید به دولت زمان داده شود»، خاطر نشان کرد: دولت در آستانه یک سالگی است و مرحله شناخت مساله را پشت سر گذاشته و در حال گام برداشتن در انتخاب نحوه حل مساله است؛ در این وضعیت اگر در عرصه اجرا تیم اجرایی قوی نباشد و نتوانند پروژه‌ها و منویات و مصوبات سفر را درست اجرا کند، این موضوع در آینده به نقطه‌ی ضعف دولت تبدیل خواهد شد.

نظر شما