شناسهٔ خبر: 177983 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کلیات تشکیل وزارت بازرگانی خوب است / دولت برای تفکیک وزارت‌خانه‌ها برنامه داشته باشد

کریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه برای مسایل بازرگانی و تجاری کشور یک وزارتخانه جدا داشته باشیم یک کلیات خوب است اما دولت باید بتواند برنامه خود را در این زمینه به مجلس ارائه دهد و همچنین با راهکارهایی که برای توسعه تجارت ارائه می‌کند، نظر مجلس را در خصوص تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جلب کند.

به گزارش «نماینه»، سید کریم حسینی در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی عنوان کرد: اینکه برای مسایل بازرگانی و تجاری کشور یک وزارتخانه جدا داشته باشیم یک کلیات خوب است که می‌توان بر روی آن فکر و برنامه‌ریزی کرد و سپس زمینه را برای اجرایی کردن آن مهیا کرد.

وی افزود: پس از ادغام سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در کشور مشکلات بسیاری در بحث‌های تجاری و بازرگانی کشور به وجود آمد که تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت و معدن می‌تواند حلال مشکلات باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت جهانی و به تبع آن وضعیت کشور باید به شکلی باشد که بتوانیم به سمت گره‌گشایی از فعالیت‌های بازرگانی و تجاری بخش خصوصی پیش برویم و از این بخش حمایت ویژه کنیم. برای رخداد چنین مهمی تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صنعت و معدن می‌تواند بسیار موثر باشد.

حسینی با بیان اینکه استقلال وزارت بازرگانی می‌تواند به حل مشکلات بخش خصوصی کمک کند، تصریح کرد: در این زمینه دولت باید بتواند سیاستگذار باشد و با اجرای سیاست‌های صحیح در حوزه بازرگانی زمینه را برای رشد و توسعه این بخش در کشور مهیا کند.

وی با اشاره به آمادگی مجلس برای رسیدگی به موضوع تشکیل وزارت بازرگانی و تفکیک این حوزه از وزارت صنعت و معدن گفت: دولت باید بتواند برنامه خود را در این زمینه به مجلس ارائه دهد و همچنین با راهکارهایی که برای توسعه تجارت ارائه می‌کند، نظر مجلس را در خصوص تفکیک بخش بازرگانی از وزارت صنعت و معدن جلب کند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت برای تفکیک وزارت‌خانه‌ها برنامه داشته باشد، عنوان کرد: تا کنون اقدام عملی که منجر به کسب رای مجلس در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی بشود از سوی دولت انجام نشده و تکلیف آن مشخص نشده است.

حسینی ادامه داد: نظرات در مجلس پیرامون بحث تفکیک وزارت‌خانه‌ها و تشکیل وزارتخانه‌های جدید مختلف است اما این آمادگی در مجلس وجود دارد تا در خصوص بحث تشکیل وزارت بازرگانی صحبت و نتیجه گیری لازم انجام شود.

نظر شما