شناسهٔ خبر: 177981 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پزشکان توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان که همانا فروپاشی نظام سلامت بود تاریخ ساز و فراموش نشدنی است.

به گزارش«نماینده»، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه یکم شهریورماه) در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت و تعزیت شهادت حضرت علی بن الحسین زین العابدین (ع) به محضر شیعیان و پیروان آن حضرت و ملت ایران، گفت: همچنین بیست و چهارمین سالگرد شهادت شهید لاجوردی از چهره‌های منور انقلاب و از مجاهدین فی سبیل الله را به دوستان و خانواده این شهید و به ویژه همکاران خود در قوه قضائیه تسلیت می گویم. همچنین زادروز حکیم و طبیب ایرانی، بوعلی سینا و روز پزشک را به جامعه فرهیخته و خدوم پزشکی کشور تبریک و تهنیت می گویم.

وی با اشاره به اینکه عموم پزشکان ایرانی به خصوص پزشکان دغدغه مند شاغل در بخش‌های آموزشی و درمانی دولتی در سالهای اخیر، به پشتوانه دانش، تجربه و روحیه جهادی خود توانستند در دو آزمون سخت فائق آیند، عنوان کرد: نخست، جهاد پزشکان در مدیریت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سربلندی در آزمون ملی روزهای اوج این بیماری و دوم، غلبه بر تحریم‌های ظالمانه‌ای که با آگاهی هدفمند، سلامت و جان ملت ایران را نشانه رفتند و با تمام توان مانع از ورود تجهیزات پزشکی و دارو به کشور شدند دو آزمونی بود که پزشکان در آن سربلند بودند.

قالیباف بیان کرد: نقش پزشکان ایرانی در خنثی کردن نقشه دشمنان که همانا فروپاشی نظام سلامت بود تاریخ ساز و فراموش نشدنی است.

وی افزود: ضروری است مسئولان امر علاوه بر بسیج تمام امکانات برای شکست سیاست‌های تحریمی علیه ملت ایران برآورده ساختن مطالبات صنفی پزشکان و دستیاران تخصصی را در دستور کار قرار دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین مدیریت آموزش پزشکی و رفع دغدغه‌های جمعی از پزشکان دلسوز این آب و خاک باید به طور ویژه مد نظر وزارت بهداشت باشد.

وی گفت: از خداوند متعال توفیقات روزافزون جامعه پزشکی را در ارائه خدمات با کیفیت، روزآمد و عادلانه به مردم عزیز ایران مسئلت می‌کنم.

نظر شما