شناسهٔ خبر: 177976 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طالبان باید قوانین مرزی و بین المللی را رعایت کند

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تاکید کرد: حکومت طالبان هنوز ساختار و نظم یک دولت واقعی را به دست نیاورده است و باید به گونه ای با آنها برخورد شود که قوانین مرزی و بین المللی را رعایت کنند.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی ، در خصوص درگیری های مرزی پراکنده بین مرزبانی و نیروهای طالبان اظهار داشت: مرزبانان ما به خوبی از تمامیت ارضی کشورمان صیانت می کنند و ما تاکید داریم با توجه به مشکلات ساختاری طالبان باید این آمادگی ها تشدید شود.

وی افزود:در مقابلِ طالبان صرفاً زبان دیپلماسی پاسخگو نیست و باید به گونه ای با آنها برخورد شود که قوانین مرزی و بین المللی را رعایت کنند چرا که نا آگاهی عوامل مرزی طالبان از قوانین مشکلات و حاشیه های زیادی برای برای روابط دو کشور ایجاد کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حکومت طالبان هنوز ساختار و نظم یک دولت واقعی را به دست نیاورده است و به این بی نظمی در امورات مرزی نیز مشاهده می شود م ما نمی توانیم مصالح و امینت کشور را بخاطر بی واسطه مسائل بیرونی به خطر بی اندازیم.

وزیر کشور در دیدار با خبرنگاران اعلام کرده بود: تا کنون پنج تا شش مورد تیراندازی از سوی مرزبانان طالبان داشتیم که این مسئله هم به دلیل توجیه نبودن مرزبانان این کشور بوده است./

نظر شما