شناسهٔ خبر: 177953 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اصلاح ساختار نظام بانکی از مطالبات جدی مردم از نمایندگان است

بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار نظام بانکی یکی از مطالبات جدی مردمی است، گفت: اگر فرد یا گروهی انتقادات کارشناسی و تخصصی داشته باشند، این مباحث قابل بررسی است.

به گزارش «نماینده»، علی اکبر بسطامی با بیان اینکه یکی از مهم‍‌ترین طرح‌های در دستور کار مجلس، طرح نظام بانکداری جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: این طرح که با پشتیبانی چند تن از اساتید اقتصادی مجلس از جمله محمدحسین حسین زاده بحرینی تدوین شده موجب اصلاح وضعیت نظام بانکی می شود.

بسطامی ادامه داد: به روز رسانی مقررات شبکه بانکی کشور و اصلاح امور عملکرد یک ضرورت محسوب می‌شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس افزود: نظرات قاطبه کارشناسان حوزه اقتصادی و منافع ملی در این طرح لحاظ شده است البته شاید منافع برخی ذی نفعان با اجرای طرح نظام بانکداری جمهوری اسلامی به خطر افتاده و باعث شده برخی خواهان توقف رسیدگی به طرح شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه قطعا مجلس یازدهم به اصلاح نظام بانکی ورود خواهد کرد، گفت: اکثریت نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح وضعیت نظام بانکی هستند و کسانی که مانع تراشی می‌کنند، احساس خطر کرده‌اند؛ البته اگر فرد یا گروهی انتقادات کارشناسی و تخصصی داشته باشند، این مباحث از طریق مکاتبه با کمیسیون اقتصادی مجلس قابل بررسی است.

بسطامی تصریح کرد: مجلس همواره از نظرات مشورتی مرکز پژوهش‌ها، دانشگاهیان و کارشناسان بهره برده و این روند تا تصویب نهایی طرح ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: این طرح از ابعاد مختلف مانند اصلاح نظام اقتصادی و عدالت محوری برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید فراموش کرد اصلاح نظام بانکی یکی از مهم‌‎ترین مطالباتی است که مردم از مجلس یازدهم دارند.

نظر شما