شناسهٔ خبر: 177949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

معلمان طرح مهرآفرین تا تبدیل وضعیت به صورت علی الحساب مشمول رتبه بندی شوند

وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با طرح این پیشنهاد که معلمان طرح مهرآفرین تا تبدیل وضعیت به صورت علی الحساب مشمول رتبه بندی شوند، گفت: با توجه به اینکه مدارک این معلمان نیز کامل است و فقط یک حکم تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی نیاز است، آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی باید تا تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین، این معلمان را مشمول قانون رتبه بندی کند.

به گزارش «نماینده»، محمد وحیدی با تأکید بر ضرورت تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهر آفرین، اظهار کرد: بخش مهمی از نیروهای زحمتکش آموزش و پرورش معلمان طرح مهرآفرین هستند که در قالب‌های مختلف وارد آموزش و پرورش شده و قرار بود ظرف ۵ سال نیروی رسمی آموزش و پرورش شوند ولی امروز شاید برخی از شاگردان این معلمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و رسمی شدند ولی معلمان طرح مهرآفرین هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین هیچ بار مالی برای دولت ندارد، افزود: در حال حاضر به دلیل عدم تبدیل وضعیت، این عزیزان شامل رتبه بندی معلمان نمی‌‎شوند که پیشنهاد ما این است که سازمان اداری استخدامی تا پیش از تبدیل وضعیت، به صورت علی الحساب این معلمان را مشمول رتبه بندی کند.

وی با یادآوری آخرین نشست اعضای کمیسیون آموزش مجلس با وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: در آخرین نشست وزیر موافقت خود را با تبدیل وضعیت این معلمان اعلام کرد و در حال حاضر سازمان اداری استخدامی باید مقدمات تبدیل وضعیت این معلمان را طی کند.

وحیدی اضافه کرد: به این دلیل که تاکنون حقوق و مزایای این معلمان مانند سایر نیروهای رسمی بود کم کاری دولت‌های گذشته در تبدیل وضعیت این عزیزان به چشم نمی‌آمد ولی امروز که شامل به دلیل همین کم کاری شامل رتبه بندی نمی‌شوند، حق بزرگی از این معلمان در حال تضییع شدن است، لذا باید نسبت به تبدیل وضعیت این معلمان اقدام کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: با توجه به اینکه مدارک این معلمان نیز کامل است و فقط یک حکم تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی نیاز است، آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی باید تا تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهرآفرین، این معلمان را مشمول قانون رتبه بندی کند.

وی یادآور شد: این معلمان کارزاری را در فضای مجازی با ده‌ها هزار امضا به راه انداختند تا صدایشان به گوش مسئولان برسد، که پیام این کارزار به مسئولان رسیده و نمایندگان این معلمان در مجلس به ویژه از طریق کمیسیون آموزش این مطالبه به حق را پیگیری خواهند کرد.

نظر شما