شناسهٔ خبر: 177948 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

خنثی‌سازی تحریم‌ها در گرو فعالیت بیشتر رایزن‌های خبره اقتصادی است

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی برای توسعه روابط تجاری، بهره مندی از وجود رایزن های خبره اقتصادی است.

به گزارش «نماینده» فدا حسین مالکی در رابطه وضعیت تحقق دیپلماسی اقتصادی از سوی رایزن های اقتصادی، گفت: بدون شک یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی برای توسعه روابط تجاری، بهره مندی از وجود رایزن های خبره اقتصادی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای تمرکز در حوزه صادرات باید به افزایش میزان رایزن های اقتصادی نیز توجه شود، اظهار کرد: در واقع اقدامات رایزنان می تواند منجر به توسعه بازارهای صادراتی و در نهایت ارزآوری برای کشورمان شود.

وی با بیان اینکه امروزه کشورمان تحت شدیدترین تحریم ها از سوی ایالات متحده قرار دارد، ادامه داد: بر این اساس اگر دیپلماسی اقتصادی در عالی ترین سطوح انجام شود، می توان محدودیت ها را دور زد و خنثی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع وقتی نیازهای کشورها خصوصا کشورهای همسایه از سوی رایزن‌های بازرگانی و اقتصادی شناسایی شود، می توان محصولات تولید داخل را به راحتی صادر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین امیدواریم هر چه سریع تر شاهد افزایش میزان رایزنان در مراکز دیپلماسی و سفارتخانه های کشورمان باشیم.

نظر شما