شناسهٔ خبر: 177927 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ممات یک پایگاه فرهنگی در قلب پایتخت در ازای حیات شعبه یک بانک

نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص تعطیلی کتاب‌فروشی «اسم»گفت: تلاش شد با رئیس بانک تجارت ارتباط بگیریم اما به رغم تماس‌های متعدد هیچ‌گونه توجهی صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر تهران بود که احمد صادقی در تذکر پیش از دستور به تغییر کاربری یکی از کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب و تبدیل آن به شعبه جدید بانک تجارت واکنش نشان داد و گفت: این روزها اهالی فرهنگ متأثر از تغییر کاربری یکی از بزرگترین کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب با نام «کتاب اسم» هستند.

ماجرای تغییر کاربری یک کتاب‌فروشی

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه «کتاب اسم» به عنوان یکی از مراکز فرهنگی فعال و پرمخاطب شهر تهران توسط جمعی از جوانان انقلابی و دغدغه‌مند حوزه فرهنگ با تکیه بر علم، تجربه و خلاقیت تأسیس و اداره می‌شود، اظهار کرد: این مجموعه به دلیل عزم برای احداث شعبه جدید بانک تجارت در روزهای آینده تخلیه خواهد شد و لذا نگرانی از تخلیه و تغییر کاربری این کتابفروشی در فضای مجازی قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود بانک تجارت که بخش قابل توجهی از سهام آن متعلق به دولت است مانع از تبدیل شدن کتاب‌فروشی به بانک که شایسته فرهنگی‌ترین خیابان شهر نیست، شوند و کورسویی از تفضل فرهنگ نسبت به سرمایه را در جامعه روشن نگاه دارند.

تخلیه ما به معنی انحلال است

به گزارش «نماینده»، پس از آن، سعید مکرمی مدیرعامل مجموعه فرهنگی اسم گفت: تخلیه ما به معنی انحلال است چراکه امکان پرداخت مبلغ سنگین پیش پرداخت و اجاره ملک را نداریم. اما این مذاکرات راه به جایی نبرد و متأسفانه در شرایطی هستیم که جز تخلیه ملک راهی برای ما باقی نمان ده است.

در این راستا؛ علیرضا نادعلی با تشریح جزئیات ماجرای تغییر کاربری «کتاب اسم» گفت: مجموعه نشر اسم یک مجموعه موفق و حرفه‌ای در جمع ناشرین انقلابی و مجموعه اتحادیه ناشران است که هم مخاطب خوبی دارد و هم توفیقات خوبی طی این چند سال داشته است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه بانک تجارت که ساختمان این ناشر را در اختیار دارد، تصمیم به ایجاد تغییر کاربری این فروشگاه گرفته و مجموعه «کتاب اسم» هر چه تلاش کردند، موفق نشدند و با شرایط بدی مواجه هستند.

بانک تجارت توجهی به تماس‌ها ندارد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه به ما مراجعه شده بود، تلاش شد تا با رئیس بانک تجارت ارتباط بگیریم اما علی‌رغم تماس‌های متعدد هیچ‌گونه توجهی صورت نگرفت؛ این در حالی است که ما به‌عنوان نمایندگان مردم نسبت به شئون مختلف شهر تهران وظیفه پاسخ‌گویی و پیگیری داریم.

نادعلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط بدی برای این دوستان وجود دارد و با توجه به اینکه تمامی مجموعه‌های خدماتی از جمله بانک‌ها برای خود یک شأن خدمات اجتماعی نیز همواره در نظر دارند، ضرورت دارد که رئیس بانک تجارت به‌طور جد به این درخواست شورای شهر توجه کند و حتماً کمیسیون فرهنگی-اجتماعی نامه‌نگاری خواهد کرد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان اظهار کرد: انتظار داریم که در این دوره جدید که دوره‌ای است که از لحاظ نگاه فرهنگی باید با درخشندگی همراه باشد، همکاری بین دستگاه‌ها برای حمایت از ظرفیت‌های مردمی و ظرفیت‌های خصوصی که به‌طور موفق در حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند، نمود بیشتری پیدا کند.

نظر شما