شناسهٔ خبر: 177882 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قطع برق صنایع و چاه‌های آب کشاورزی سبب بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی می‌شود

ورناصری عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه قطع برق صنایع بزرگ و چاه‌های آب کشاورزی سبب آسیب‌های اقتصادی و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی می‌شود، نسبت به عملکرد وزارت نیرو در مدیریت توزیع برق انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده»، علیرضا ورناصری با انتقاد از قطع برق چاه‌های آب برخی شهرها که سبب کاهش تولید محصولات کشاورزی شده است، گفت: وزارت نیرو باید موقعیت هر شهرستان را بسنجد چراکه برخی از شهرها مواد غذایی کل کشور را تامین می‌کنند، بنابراین قطع برق چاه های آب آن‌ها سبب بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی می‌شود.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به صرف جلوگیری از قطع برق خانگی با قطع برق صنایع و کشاورزی آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور وارد کرد، افزود: این در حالی است که راه‌حل‌های دیگری مانند افزایش تولید، اورهال کردن نیروگاه‌ها، واردات برق از کشورهای همسایه، تعویض و بهسازی وسایل سرمایشی و تشویق مردم به صرفه‌جویی وجود دارد.

وی ادامه داد: این موضوع از پیگیری‌ها و مطالبات بنده از تمام دستگاه‌های مربوطه است، وزارت نیرو باید توجه داشته باشد که کشور اقلیم‌های متفاوتی دارد و موقعیت و اهمیت هر شهرستان در تولید را به درستی تفکیک کند، طبق قانون و دستورالعمل‌های موجود تجهیز چاه‌ها به کنتور هوشمند آب و برق ضروری است. نصب کنتور حجمی برای چاه‌های مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت، از راه‌های جلوگیری از اضافه برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی است اما قطع برق صنایع بزرگ و چاه‌های آب کشاورزی سبب آسیب‌های اقتصادی و بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طولانی شدن دوره آبدهی زراعت، قطعی‌های برق چاه‌های کشاورزی و سوختن پمپ برخی از چاه‌های کشاورزی منجر به خسارت‌های سنگین می‌شود لذا این مورد ازجمله موضوعات قابل پیگیری‌ بنده و همکارانم در مجلس یازدهم است.

نظر شما