شناسهٔ خبر: 177881 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

افزایش نرخ خوراک گاز صنایع خلاف قانون بودجه است

محمدحسین فرهنگی/431 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ر قانون بودجه سال 1401 برای نرخ گاز خوراکی صنایع، سقف 5هزارتومان در نظر گرفته شده و وزارت صنعت نباید از این موضوع تخطی کند.

به گزارش «نماینده»، محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، درباره احتمال افزایش سقف نرخ گاز صنایع از سوی وزارت صمت، اظهارکرد: در قانون بودجه سال 1401 برای نرخ گاز خوراکی صنایع، سقف 5هزارتومان در نظر گرفته شده و وزارت صنعت نباید از این موضوع تخطی کند؛ درواقع هیچگونه اقدام خلاف قانونی از سوی دولت نباید انجام شود.

وی افزود: صنایع به اندازه کافی با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کنند اینکه بخواهیم هر روز به بهانه‌های مختلف مشکلاتشان را مضاعف کنیم، غیر از صدمه به حوزه تولید هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت. به همین دلیل دولت باید از بروز هرگونه آسیب به صنایع جلوگیری کند و زمینه را برای حمایت از آن‌ها فراهم کند.

فرهنگی با اشاره به کارنامه دولت در زمینه صنایع پتروشیمی گفت: متاسفانه صنایع پتروشیمی در چندسال گذشته برروی خط سودجویی افتاده‌اند و در برخی موانع بر سر راه عمران و آبادانی کشور، مانع زایی می‌کنند. دولت باید در زمینه پتروشیمی‌ها مدیریت بهتری داشته باشد؛ البته یکی از پیشنهادات مجلس، عرضه صنایع پتروشیمی در بورس و بازار سرمایه بود. با این حال اما این اقدام نیز باید به صورت تخصصی ارزیابی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به فواید عرضه صنایع پتروشیمی در بازار سرمایه تصریح کرد: حضور صنایع پتروشیمی در بازار بورس تا بدین لحظه توانسته موثر باشد به طوری که برخی ارتباطات اشخاص و داد و ستدهای افراد با یک دیگر را قطع کرده است؛ با این توصیف اما باز هم افرادی که به حوزه بورس آشنایی دارند، با افراد مرتبط با پتروشیمی ارتباط گرفته‌اند تا اعمال نفوذ داشته باشند.

نظر شما