شناسهٔ خبر: 177861 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

حضور میدانی دولتمردان برای حل مشکلات مردم/امید به جامعه تزریق شد

میر تاج الدینی نایب رییس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی حضور میدانی مسئولان برای حل مشکلات مردم را عامل تزریق امید به جامعه خواند.

به گزارش «نماینده»، سید محمد رضا میرتاج الدینی در مورد دستاوردهای سفرهای استانی رییس جمهور و اعضای کابینه‌ گفت: رئیس جمهور و اعضای دولت با سفر به استانها در طول یکسال، قوی تر از دولت دهم عمل کرده‌اند این سفرها با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم و شناخت ظرفیت‌های اقتصادی انجام شده و می‌تواند در جهت ایجاد اشتغال، رونق تولید و رفع مشکلات مردم تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رییس جمهور با سفر به همه استان‌ها با مشکلات مناطق مختلف کشور آشنایی پیدا کرده و از نزدیک تصمیماتی برای توسعه هر چه بیشتر استان‌ها اتخاذ می‌کند که این اقدام قابل تحسین است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: البته در سال دوم دولت باید شیوه سفرها و پیگیری‌های رییس جمهور تغییر کند، دولت در دور دوم سفرهای استانی باید میزان تحقق مصوبات سفرهای قبلی را بررسی کند.

وی بیان داشت: پیشنهاد این است در ابتدای دور دوم سفرهای استانی ابتدا استاندار مربوطه و مدیران ارشد استان با حضور در هیات دولت گزارش خود را نسبت به مصوبات سفرها اعلام کنند تا نسبت به رفع گره‌ها و اعتبارات تامین نشده تصمیم‌گیری شود و در سفرهای دور دوم از نزدیک رییس جمهور پیگیر اجرای مصوبات شوند.

میرتاج الدینی بیان داشت: ایجاد فضای اعتماد بین دولت و مردم، با ملاقات‌های چهره به چهره و احساس نزدیکی مردم با مسئولان از دیگر دستاورد مهم و برجسته سفرهای استانی دولت سیزدهم است که موجب کاهش فاصله بین مردم و مسئولان خواهد شد.

وی با توجه حضور موفق دولت‌مردان در میدان و مدیریت بحران‌ها گفت: حضور میدانی دولتمردان مطلوب است و شخص رییس جمهور یک لحظه آرامش ندارد و همه جا در کنار مردم حضور دارد و در سفر اخیر به کرمان هم گرد و غبار و هوای نامساعد مانع نشد که آیت الله رییسی در کنار مردم حاضر نشود این اقدام قابل تحسین است و این ویژگی برجسته و مشهود آیت الله رییسی است که می تواند نوعی امید را به جامعه تزریق کند.

نظر شما