شناسهٔ خبر: 177859 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر گردشگری از تعیین‌تکلیف بیمه فعالان صنایع‌دستی تا دو هفته آینده خبر داد

راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد که تا دو هفته آینده بیمه فعالان صنایع‌دستی و همچنین تورگردانان تعیین‌تکلیف خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز، عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی برای پاسخ به ۲۰ فقره سؤال نمایندگان در کمیسیون حاضر شد.

وی افزود: سؤالات مطرح شده عمدتاً در مورد مسائل منطقه‌ای بود و مواردی هم که جنبه ملی داشت محور اصلی سؤالات مطرح شده درباره بافت‌های تاریخی بود که این موضوع، مردم این مناطق را برای بازسازی مناطق مسکونی‌شان با مشکلات مواجه کرده بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: به دلیل قرارگرفتن بخشی از بافت‌های شهری در محدوده بافت‌های تاریخی، مردم این مناطق با محدودیت‌هایی در بازسازی واحدهای مسکونی خود مواجه هستند که در این جلسه بنا شد کارگروهی از مجلس و دولت این مشکل را مورد رسیدگی قرار داده و راهکارهای خود را ظرف دو ماه آینده برای رفع این مشکل ارائه دهد. پس از ارائه گزارش کارگروه مشترک مجلس و دولت، به صحن کمیسیون تصمیم‌گیری برای تعیین تکلیف و نحوه رسیدگی به سؤالات مطرح شده انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این جلسه سؤالاتی درباره موزه‌ها و امکان برای بازدید بیشتر عموم از موزه‌ها مطرح شد که وزیر در پاسخ گفت بنای ما این است که موزه‌ها را از حالت استاتیک به حالت دینامیک درآوریم تا امکان بازدید عموم از همه موزه‌ها فراهم باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اظهار داشت: وزیر گردشگری همچنین عنوان کرد که برنامه ما بر این است تا آثار تاریخی منقول را در موزه‌های مختلف در سراسر کشور منتقل کنیم تا امکان بازدید از این آثار تاریخی برای تمام موزه‌ها برای مردم فراهم شود.

راستینه خاطرنشان کرد: ضرغامی در این جلسه درباره بیمه فعالان صنایع دستی و تورگردانان نیز گفت که این مسئله به دلیل مشکلات در حوزه تأمین اعتبارات متوقف مانده بود که تا دو هفته آینده بیمه فعالان صنایع دستی و تورگردانان تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: در جلسه امروز بنا شد تا دو هفته آینده گزارشی از اقدامات انجام شده برای بیمه فعالان صنایع دستی و تورگردانان به کمیسیون ارائه شود.

نظر شما