شناسهٔ خبر: 177840 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

راهبرد همسایه محوری اولویت سیاست خارجی ایران است/ کشورهای عربی از مانع تراشی غربی ها دوری کنند

نوش آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی در مجلس گفت: ایران راهبرد همسایه محوری را در پیش گرفته و اعتقاد دارد همه چالش ها می تواند با گفتگو از بین برود.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی در رابطه با آغاز فعالیت سفیر جدید کویت در تهران پس از هفت سال، گفت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه بخاطر فشارهای سیاسی قدرت های فرامنطقه ای و همچنین برخی کشورهای منطقه و در راستای پروژه ایران هراسی سطح روابط خودشان با ایران را کاهش دادند.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این تصمیم غلط بود لذا امروزه مشاهده می کنند که راهبردی اشتباه را در پیش گرفتند؛ این مهم در حالیست که ایران راهبرد همسایه محوری را در پیش گرفته و اعتقاد دارد همه چالش ها می تواند با گفتگو از بین برود.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد ایجاد ارتباط سازنده و توسعه روابط وسیع در همه حوزه ها نیازمند وجود نمایندگی های کشورها است لذا وقتی کشوری سطح روابط را کاهش می دهد، مناسبات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره کاهش می یابد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این راستا یاد گفت جمهوری اسلامی از رویه جدید کشورهای عربی استقبال می کند و آن را به فال نیک می گیرد؛ ایران کشوری با ظرفیت بوده و می تواند در جهت کاهش تنش ها میان همسایگان در مقابل فشارهای بیگانگان نقش ایفا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران کشوری متمدن بوده و قائل به حفظ تمامیت ارضی همه کشورها است و همواره میثاق های بین المللی را مدنظر داشته است. بنابراین این نوع تعاملات همواره مورد استقابل قرار گرفته لذا امیدواریم سایر کشورهای عربی با پرهیز از سوءظن ها که ناشی از القاء غربی ها است روابط با ایران را بهبود بخشند.

نظر شما