شناسهٔ خبر: 177796 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امریکا و اروپایی‌ها باید پرونده پادمان ایران را ببندند/ موضوعات تحریمی امریکا یک تهدید نخ نما شده است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مذاکره بر مبنای منافع ملی، انتفاع اقتصادی ملت و رسیدن به اهداف راهبردی در حوزه هسته‌ای مورد پذیرش ایران است، گفت: امریکا و اروپایی‌ها باید پرونده پادمان ایران را ببندند و تضامین لازم را جهت اطمینان بخشی به ایران بدهند.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در واکنش به اظهارات مذاکره کننده ارشد امریکا مبنی بر اینکه در مذاکرات وین توافق بر سر رفع تحریم‌ها صورت نگرفته است، گفت: ما بارها اعلام کردیم که جمهوری اسلامی ایران به خاطر مبانی مستحکم از مذاکره ابا و هراسی ندارد و همیشه آمادگی داشته که مسائل خود را با سایر کشورها از مسیر مذاکره حل و فصل کند اما مذاکره بر مبنای منافع ملی، انتفاع اقتصادی ملت ایران و رسیدن به اهداف راهبردی که در حوزه هسته‌ای دارد را می‌پذیرد.

ایران در صورت وفای به عهد امریکا مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: چنانچه طرف‌های مقابل این آمادگی را داشته باشند و بتوانند تصمیم قاطع سیاسی و بدون بازگشتی بگیرند و به عهد و پیمان خود وفا کنند و مانند گذشته ناقض عهد و پیمان نشوند، جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را داشته و دارد که بر مبنای همین مسیر مذاکرات را پیش ببرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بنابراین در اولین قدم مذاکره‌کنندگان به ویژه امریکایی‌ها باید بپذیرند که پرونده پادمانی ایران به طور کامل بسته شود و هیچ گونه خللی نباید بر این موضوع در آینده وارد شود یعنی نکته مهم این است که امریکا و اروپایی‌ها باید پرونده پادمان ایران را ببندند.

جمهوری اسلامی ایران از منافع ملی خود عدول نخواهد کرد

عزیزی یادآور شد: در گام بعد تضامینی را باید بدهند که دوباره بدعهدی نکنند. متاسفانه اروپایی‌ها و امریکا امروز قادر نیستند روی این موضوعات تصمیم بگیرند. اگر نظامات سیاسی موضوعات مذاکرات وین را منصفانه بررسی کنند، به این امر واقف می‌شوند که ایران با صداقت کامل پای میز مذاکره آمده و به تعهدات برجام منهای آن بخش از فعالیت‌های هسته‌ای که امریکا و اروپا با اعمال خود سبب شدند، از سر گرفته شود، در همه موارد به عهد خود وفادار مانده است. لذا امریکا و اروپایی‌ها باید تصمیم بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از منافع ملی خود عدول نخواهد کرد، آنچه امروز مذاکرات وین نیاز دارد،تصمیم اروپایی‌ها و امریکاست که به نظر می‌رسد در تصمیم گیری مستاصل هستند و قادر نیستند تصمیم درست یا به موقع بگیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: امریکایی‌ها و اروپایی‌ها باید بدانند موضوعات مانند تحریم یک تهدید نخ نما شده است و چیزی برای ادامه این تهدید تحریمی ندارند، آنها باید با منطق مذاکراتی همراه کنند.

نظر شما