شناسهٔ خبر: 177785 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران تا لحظه آخر بر رسیدن به حقوقش پافشاری می کند

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات اخیر وین، گفت: هرچند برخی از کارشناسان و تحلیلگران به نتیجه رسیدن مذاکرات را قریب الوقوع می دانند اما ما به قضایا نگاه محتاطانه ای داریم و تا لحظه آخر بر رسیدن به حقوقمان پافشاری خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم رضائی در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات احیا برجام، گفت: ما در شرایط فعلی به دنبال دو خواسته از مذاکرات هسته‌ای هستیم، اولین خواست ما حذف هرگونه اهرم افشار از سوی طرف غربی برای سوء استفاده در آینده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تجربه نشان داده است که غربی‌ها از منافذ و خلل موجود در قراردادها و توافق نامه ها علیه ما سوء استفاده می‌کنند لذا باید به نحوی توافق صورت گیرد که اهرم های موجود برای فشار علیه نظام بصورت کامل برداشته شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از موضوعات محوری بسته شدن پرونده ما در حوزه PMD و ادعاهای واهی علیه تاسیسات موجود در ایران است. هر چند ما مطمئنیم که بعد از بسته شدن پرونده های موجود نهادهایی مانند آژانس انرژی اتمی به پرونده سازی مجدد روی خواهند آورد اما بسته شدن این موضوعات یک نیاز ضروری و اساسی است.

رضائی یادآور شد: موضوع دیگری که باید مدنظر قرار گیرد رفع تحریم ها به صورت با ثبات و پایدار است تا بتواند به سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران دارند اطمینان‌بخشی نماید. لذا ما همانگونه که بارها تاکید کرده ایم به دنبال دریافت تضمین معتبر از طرف مقابل برای ماندگاری در توافق هستیم چرا که همانطوری که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۵ مانع از حضور شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران در صنعت و اقتصاد ایران شدند این تجربه نباید اتفاق بیفتد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: هرچند برخی از کارشناسان و تحلیلگران به نتیجه رسیدن مذاکرات را قریب الوقوع می دانند اما ما به قضایا نگاه محتاطانه ای داریم و تا لحظه آخر بر رسیدن به حقوقمان پافشاری خواهیم کرد.

وی افزود: تلاش برای رسیدن به توافق نباید منجر به شتابزدگی گردد بلکه تیم مذاکراتی ما باید بر اصول ثابت جمهوری اسلامی مانند تعیین پروسه راستی‌آزمایی، دادن تضمین و رفع تحریم ها اصرار ورزد.

نظر شما