شناسهٔ خبر: 177774 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

میرحسین مُرده سیاسی است/اصلاح‌طلبان تندرواو را ملعبه خود کرده‌اند

ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه اخیر میرحسین،گفت:بی‌اعتنایی نسبت به او بهترین پاسخ است؛ موسوی یک شخصیت مرده سیاسی است که با این کار می‌خواهد خود را زنده کند.

به گزارش «نماینده»، مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ، در رابطه با بیانیه اخیر میرحسین موسوی، حرمت‌شکنی‌های او در رابطه با شهدای مدافع حرم و همچنین سردار همدانی اظهار کرد: وقتی خبر این بیانیه را شنیدم ابتدا حدس زدم شاید شایعه باشد، باور نمی‌کردم کسی تا این حد عقلش زائل شده باشد که چنین اظهاراتی را مطرح کند.

وی تصریح کرد: میرحسین موسوی ساده‌لوح و تحریک‌پذیر است، به طوری که به راحتی مورد سوءاستفاده دشمنان اسلام قرار می‌گیرد، موضوع بیانیه اخیر نیز در راستای همان توهمی است که سال ۸۸ برای این افراد ایجاد شد و کشور و جامعه را در پی آن به حاشیه کشیدند. چه بسا افرادی بار دیگر دست به کار شده‌اند تا از این توهم برای دامن زدن به مشکلات و تنش‌های سیاسی استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: برخورد خوب و کریمانه نظام نسبت به میرحسین موسوی و نحوه مدیریت فتنه سال ۸۸ او را در موضع انفعال قرار داده و افکار عمومی نسبت به آن بی‌توجه شده بود، در چنین شرایطی که کسی دچار افسردگی و خود کمتربینی می‌شود به لحاظ روانی می‌خواهد به هر نحوی که شده دیده شود اما متأسفانه این دیده شدن به قیمت همان ضرب‌المثلی تمام می‌شود که می‌گویند فلانی چاه زم‌زم را نجس کرد تا معروف شود.

ویس‌کرمی بیان کرد: کسی با پا گذاشتن روی خون شهدا و نادیده گرفتن افتخارات جمهوری اسلامی بزرگ نمی‌شود و تجربه تاریخی نشان داده است که دشمنان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران هیچ‌کدام عاقبت به خیر نشده‌اند. موضوع دیگر انحرافاتی است که در افکار کسانی همچون میرحسین موسوی ریشه دارد، چنانچه اگر مواضعِ دوران جوانی او را ببینید با التقاط فکری مواجه می‌شوید که از تفکر چپ نشئت می‌گرفته است.

وی عنوان کرد: اگر خوش‌بین باشیم باید بگوییم همان انحرافات سال‌های جوانی دارد تکرار می‌شود و اگر بدبین باشیم باید بگوییم از همان موقع یک نفوذ اتفاق افتاده و او یک نفوذی بوده که مأموریتی دارد تا هر چند وقت یکبار برای انقلاب اسلامی چالش ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: کسی که با ارزش‌های انقلاب در می‌افتد، پا روی خون شهدا می‌گذارد، به کسانی حمله می‌کند که برای انقلاب عزیزترین هستند و برای دفاع از حرم حضرت زینب (س)، جان خود را فدا کرده‌اند، سرنوشتی جز خواری و خفت نخواهد داشت. خواست خدا بود که این اتفاق در ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا بیفتد تا پرده نفاق از چهره این افراد برداشته شود.

ویس‌کرمی یادآور شد: روزی میرحسین موسوی کسانی که در روز عاشورا هلهله کردند را خداجو نامید و امروز در ایام عاشورا از مدافعان حرم ائمه به بدی یاد می‌کند. این همان پرده نفاقی است که بر اثر مکر الهی دریده شده و چیزی جز خسران و رسوایی برای او و همه کسانی که به او خط می‌دهند یا از او خط می‌گیرند، نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد میرحسین برای برخی جریان‌های سیاسی فقط ابزار سوءاستفاده بوده است. آنها هیچگاه برای شخصیت موسوی ارزشی قائل نبودند و اگر در انتخابات سال ۸۸ به او تن داده‌اند از سر ناچاری بوده است. اصلاح‌طلبان موسوی را یک ملعبه سیاسی می‌دانند تا هر گاه لازم شد از او استفاده کنند؛ نه اعتقادی به او دارند و نه او را به عنوان رهبر پذیرفته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: برخی افراد و جریان‌های سیاسی در مواقعی که از صدر اخبار فاصله می‌گیرند تلاش می‌کنند با یک موضع‌گیری سیاسی حرفی برای مطرح کردن داشته باشند تا آن را پیراهن عثمان کنند. در این شرایط بهترین کار همان است که مردم در فتنه ۸۸ انجام دادند؛ بی‌اعتنایی نسبت به او بهترین پاسخ است چرا که قصدش افتادن بر سر زبان‌ها است.

ویس‌کرمی اظهار کرد: البته گرچه شخص میرحسین موسوی ارزشی برای موضع‌گیری و پاسخ دادن ندارد، اما هرکسی باید موضع خود را نسبت به تفکری که بیان کرده است، اعلام و تکلیف خود را با میرحسین و امثال او روشن کند. از جریان‌های تند سیاسی با توجه به سابقه‌ای که از آنها سراغ داریم توقعی نداریم، اما اگر واقعاً به اعتقادات دینی و مردمی پایبند هستند یا به مسائل ملی و امنیتی اهمیت می‌دهند باید موضع خود را نسبت به چنین تفکری روشن کنند، وگرنه میرحسین موسوی یک شخصیت مرده سیاسی است که با این کار می‌خواهد خود را زنده کند.

نظر شما