شناسهٔ خبر: 177755 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تسهیل تجارت میان کشورهای اوراسیا در دستور کار اعضاء قرار دارد/ رونق اقتصادی در گرو توسعه مناسبات است

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعتقاد دارد تسهیل تجارت میان کشورها یکی از اهداف نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا است.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی در خصوص اهمیت نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: تسهیل تجارت میان کشورها نیازمند تدوین برنامه های چندجانبه میان دولت ها است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برای بهره مندی از مزایای عضویت در اتحادیه ها و نهادهای بین المللی باید موافقتنامه هایی تدوین شود که موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی میان‌دولتی اوراسیا یکی از مصداق های بارز این مهم محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه همگرایی اقتصادی و تبادل تجاری یکی از اهداف تعیین شده برای شکل گیری منطقه تجارت آزاد اوراسیا است، ادامه داد: در واقع امروزه اقتصادهای مکمل می توانند منافع یکدیگر را تامین کنند و این مهم در کشورهای عضو اوراسیا می تواند خروجی عینی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه امروزه کشورهای متعددی درگیر زیاده خواهی های ایالات متحده هستند، افزود: بر این اساس اقدامات چندجانبه کشورها خصوصا تحت عنوان اتحادیه ها می تواند هژمونی آمریکا را درهم بشکند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه مناسبات میان کشورهای اوراسیا به قدرت گرفتن اقتصاد کشوهای منطقه کمک خواهد کرد و سبب بروز و ظهور اقتصادهای نوپا در دنیا خواهد شد.

نظر شما