شناسهٔ خبر: 177753 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شاهد عدم توجه به ظرفیت بازارچه‌های مرزی هستیم/ لزوم بهره‌مندی از دیپلماسی فعال در مرز

حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه امروزه به اندازه کافی از ظرفیت بازارچه های مرزی استفاده نمی شود.

به گزارش «نماینده»، حسن همتی در خصوص اهمیت توجه به گمرکات و بازارچه های مرزی خصوصا در استان های شمال غرب، گفت: متاسفانه امروزه به اندازه کافی از ظرفیت بازارچه های مرزی استفاده نمی شود.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع با توجه به رویکرد دولت سیزدهم برای افزایش سطح تبادل با کشورهای همسایه، این عرصه فرصت خوبی برای گشایش های اقتصادی و صادرات محصولات ایرانی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه عدم توجه به بازارچه های مرزی موجب افزایش قاچاق دو طرفه از کشورها شده است، ادامه داد: بر این اساس باید دیپلماسی اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه فعال تر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توجه به بازارچه های مرزی می تواند به بهبود معیشت مرزنشینان نیز کمک شایانی کند، افزود: به عبارتی توجه به اقتصاد مرز موجب ارتقاء امنیت در این نقطه از سرزمینمان نیز خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد با توجه به اعمال تحریم های گسترده از سوی ایالات متحده علیه کشورمان، گمرکات مرزی بستر خوبی برای دور زدن محدودیت ها محسوب می شوند./

نظر شما