شناسهٔ خبر: 177741 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مرحبا: زیرساخت‌ها برای ارائه کارت اعتباری به مردم وجود دارد/ پرداخت یارانه نقدی به نفع کشور نیست

غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت و وزارت اقتصاد به دنبال پرداخت یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی هستند و پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه به نفع اقتصاد کشور نیست.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا مرحبا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به این پرسش که آیا زیرساخت‌های لازم برای ارائه کالابرگ الکترونیکی به مردم وجود دارد،گفت: زیر ساخت‌های فنی و تکنولوژیک لازم برای ارائه کالابرگ الکترونیکی در کشور وجود دارد چرا که مواردی از جمله کارت سوخت و غیره در کشور فعال هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کالابرگ الکترونیکی به زودی ارائه نشود و پرداخت یارانه به صورت نقدی به مردم ادامه داشته باشد، چه عواقبی برای اقتصاد خواهد داشت، بیان کرد: دولت به عنوان مجری این طرح و مجلس به عنوان نهاد نظارتی به دنبال تداوم پرداخت یارانه نقدی نیستند و چنین اراده‌ای در کشور وجود ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دولت و وزارت اقتصاد به دنبال پرداخت یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی هستند و پرداخت نقدی به هیچ وجه به نفع اقتصاد کشور نیست.

مرحبا با بیان اینکه واژه کالابرگ یادآور کوپن در دهه 60 است، گفت: این کارت اصلاً مانند کوپن نیست و مانند این کارت را بسیاری از کارمندان دارند و می‌توانند از طریق آن خرید انجام دهند لذا بهتر است درباره این کارت از واژه کارت خرید یا کارت اعتباری استفاده کنیم.

نظر شما