شناسهٔ خبر: 177701 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مجلس: عملکرد دولت برای تامین برق کشور قابل تقدیر است

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تقدیر از عملکرد دولت برای تامین برق گفت: در حالی که سال گذشته موضوع قطعی برق به چالشی جدی برای کشور تبدیل شده بود اما امسال با مدیریت صحیح دولت شاهد قطعی برق خانگی نبودیم.

به گزارش «نمابنده»، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور قابل تقدیر است.

وی افزود: در حالی که در سال گذشته موضوع قطعی برق به یک چالش جدی برای کشور تبدیل شده بود اما امسال دیدیم که با مدیریت صحیح دولت و وزارت نیرو حداقل در حوزه برق خانگی شاهد قطعی نبودیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در حوزه برق صنعتی شاید در صنایع سنگین گاهی شاهد قطعی برق بودیم اما باز هم وزارت نیرو توانست این حوزه را تا حدودی مدیریت کند.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: یکی دو هفته آینده ما از پیک مصرف برق در کشور عبور خواهیم کرد و با خنک شدن هوا در شهریور ماه و کاهش مصرف برق در بسیاری از استان‌ها ما از شرایط سخت در مصرف برق و پیک مصرف عبور می‌کنیم.

وی افزود: اگر دولت برای تامین برق صنایع سنگین نیروگاه‌های کوچک احداث کند تا برق مورد نیاز این بخش از این طریق تامین شود مشکل صنایع سنگین هم در بحث برق مصرفی حل خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: برنامه دولت این است که ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کند که با افزایش ۳۰ هزار مگاواتی برق تولیدی در کشور مشکل برق صنایع نیز به طورکل حل خواهد شد چرا که برق مورد نیاز صنایع در کشور در مجموع صنایع کوچک و بزرگ کمتر از ۲۰ هزار مگاوات است و با افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۳۰ هزار مگاوات دیگر مشکلی برای برق مصرفی نخواهیم داشت.

نظر شما