شناسهٔ خبر: 177686 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دغدغه صلح و امنیت جهانی با ادامه فعالیت‌های هسته‌ای نظامی اسرائیل برطرف نمی‌شود

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است سیاست یک بام و دو هوای نهادهای بین‌المللی و برخی کشورها به این شکل است که فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران را تحت نظارت دارند اما به فعالیت‌های نظامی هسته‌ای اسرائیل وقعی نمی نهند.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی، با انتقاد از عدم توجه آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به فعالیت های هسته ای نظامی اسرائیل گفت: سیاست یک بام و دو هوای آژانس هسته ای به گونه ای است که یک رژیم کودک کش و غاصب را آزاد گذاشته تا هر روز سلاح های کشتارجمعی تولید کرده و دنیا را تهدید کند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: موضوع ساخت سلاح هسته ای چالش بزرگی است که نهادهای بین المللی با آن مواجه هستند و باید پاسخگوی افکار عمومی در این زمینه باشند. این موضوع یک مطالبه عمومی از سوی مردم جهان است و صرفا متعلق به جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: این رفتار آژانس و برخی کشورها از همان سیاست دوگانه و یک بام و دو هوا نشأت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران را با تمام فعالیت صلح آمیز خود که به صورت درونی نیز به آن دست یافته است را محکوم می کنند اما کشورهایی که هیچ تعهدی به آژانس نداشته، حد و مرزی ندارند و تعهدی به آژانس نداده اند به راحتی فعالیت های غیرصلح آمیز هسته ای دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آژانس نباید دست این کشورها را باز بگذارد و سایر کشورها نیز اگر نگران امنیت خود بوده و دغدغه صلح و امنیت جهانی را دارند باید مقابل اینگونه فعالیت های رژیم صهیونیستی بایستند.

نظر شما