شناسهٔ خبر: 177680 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

احیای برجام در گرو رفع تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی است

یعقوب رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد احیای برجام در گرو رفع تمامی تحریم ها و راستی آزمایی است.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضازاده در واکنش به ادعای کاخ سفید مبنی بر اینکه مذاکرات برای برجام جدید تقریبا کامل شده است، گفت: آمریکایی ها به خوبی می دانند جمهوری اسلامی تا تحقق کامل منافع ملی خود محکم ایستاده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رفع تمامی تحریم ها و راستی آزمایی از جمله نکاتی است که برای احیای برجام باید به آنها توجه شود، اظهار کرد: در این میان کاخ سفید باید ضمانت دهد که تعهداتش را اجرایی خواهد کرد.

وی ضمن بیان اینکه آمریکایی ها در دوران قبلی مذاکرات نشان دادند به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، ادامه داد: در دور مذاکرات اخیر نیز با اقداماتشان نشان دادند این روند ادامه دارد لذا ارائه تضمین امری مهم تلقی می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه برجام طرف های دیگری هم دارد که آنها نیز باید تعهداتشان را عملیاتی کنند، افزود: در واقع اروپایی ها نیز باید برای احیای برجام گام های موثری بردارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیگر سیاست فرصت سوزی از سوی غربی ها پذیرفته نمی شود، خاطرنشان کرد: بنابراین برای احیای برجام باید از سوی غربی ها اقدام عملی شود و نمی توانند جمهوری اسلامی را مقصر نشان دهند.

نظر شما