شناسهٔ خبر: 177627 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت جدید توام با ارتباط سیاسی، رابطه اقتصادی با کشورها برقرار کند

جعفر قادری نماینده مجلس تاکید کرد: در دولت جدید انتظار می رود ارتباطات سیاسی با کشورها توام با ارتباط اقتصادی باشد، در این میان سفرا می توانند نقش کلیدی و راهبردی داشته باشند.

به گزارش «نماینده»، جعفر قادری با اشاره به ضرورت توجه سفارتخانه های ایران در خارج از کشور به دیپلماسی اقتصادی، گفت: دیپلماسی اقتصادی باید فعال تر باشد تا به حال تنها از ظرفیت سیاسی کشورهایی که با آنها ارتباط داشته ایم استفاده می کردیم، به خصوص با کشورهای لبنان، سوریه و عراق این در حالی است که باید با این کشورها روابط تجاری بیشتری داشته باشیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: در فضای دیپلماسی اقتصادی نباید به کشورهای همسایه یا منطقه بسنده کرد می توانیم با کشورهایی که با ایران تخاصم و دشمنی ندارند روابط اقتصادی برقرار کرد و محصولات ایران را در این کشورها عرضه و در مقابل از ظرفیت دانش تکنولوژی آنها استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه باید تعاملات اقتصادی کشور وسیع تر و گسترده تر شود، بیان کرد: نباید نگاه مان به برجام باشد از این رو لازم است روابط اقتصادی مان را با سایر کشورها افزایش دهیم تا اگر برجام احیا نشد بتوانیم مشکلات کشور را با ارتباط با سایر کشورها رفع کنیم و اگر برجام احیا شد از ظرفیت جدید بهره مند می شویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در دولت جدید انتظار می رود ارتباطات سیاسی با کشورها توام با ارتباط اقتصادی باشد، در این میان سفرا می توانند نقش کلیدی و راهبردی داشته و باید از ظرفیت آنها برای توسعه روابط اقتصادی استفاده کرد.

نظر شما