شناسهٔ خبر: 177603 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فلاحی: توجه به مدارس دولتی به معنی توجه به عدالت آموزشی است

احمدحسین فلاحی یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کلاس های شلوغ و با کمترین امکانات آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان مصیبت هایی است که در مدارس دولتی داریم، بنابراین مساله توجه به مدارس دولتی به معنی توجه به عدالت آموزشی است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی با تاکید بر ضرورت توجه به مدارس دولتی و بالا بردن کیفیت این مدارس بیان کرد: در این رابطه ملاک را سخن مقام معظم رهبری می دانم که فرمودند نباید خانواده ها احساس کنند که اگر فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند از درس عقب می مانند و ضعیف هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد: مساله توجه به مدارس دولتی به معنی توجه به عدالت آموزشی است. عمده مردم ما قدرت و هزینه اینکه فرزندانشان را به مدارس غیر انتفاعی بفرستند ندارند، فلذا باید از همین مدارس دولتی استفاده کنند.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خاطرنشان کرد: امروزه در مدارس دولتی آمار بسیار بالایی داریم که مثلا ۴۰ نفر به بالا در یک کلاس حضور دارند و با این شرایط معلم فقط باید دانش آموزان را آرام کند و دیگر از تدریس در اینجا بر نمی آید.

فلاحی با بیان اینکه کلاس های شلوغ، با کیفیت پایین، فشرده و با کمترین امکانات آموزشی و تفریحی برای دانش آموزان مصیبت هایی است که در مدارس دولتی داریم، تصریح کرد: از طرف دیگر با کمبود معلم مواجهیم که حدود ۲۶۰ هزار معلم در کشور کم داریم و از طرفی کیفیت آموزش در کشور پایین آمده است. همچنین ۵۰ هزار نیروی پشتیبانی کم داریم که خیلی از مدارس ما فاقد یک سرایدار هستند و نیروهای پشتیبانی کمی دارند و این موارد از جمله مشکلاتی است که در مدارس دولتی داریم، بنابراین توجه ویژه به این موضوعات به رفاه، بهداشت و آبادانی مدرسه کمک می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: کار، بحرانی و اضطراری است که همه باید اهتمام بورزند که این مشکل حل شود.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در رابطه با چگونگی ورود مجلس به این موضوع و نظارت بر این مدارس عنوان کرد: روز یکشنبه (۲ مردادماه) در کمیسیون آموزش اختصاصا وزیر را در خصوص ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش دعوت کردیم و تلاش می کنیم که کمیت و کیفیت آموزش را بالا ببریم و کمک کنیم که مشکلات آموزش و پرورش با امکاناتی که از دستگاه های دیگر برای آن تامین می کنیم، حل شود.

نظر شما