شناسهٔ خبر: 177537 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

شهرداری تهران زودتر لایحه بودجه مراسم اربعین را به شورا ارائه دهد

پیاده روی اربعین رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به منظور مدیریت هر چه بهتر در ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین باید برنامه ریزی مطلوب و کیفی این سفر از سوی مسئولان امر صورت گیرد، گفت: لایحه بودجه مراسم اربعین هر چه زودتر از سوی شهرداری به شورا ارائه شود.

به گزارش «نماینده»، نرگس معدنی پور ، با اشاره به جلسه بررسی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص برنامه های ماه محرم و صفر و مراسم اربعین حسینی گفت: در این خصوص در چهل و نهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که با حضور اعضای کمیسیون و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد برنامه‌های شهرداری در ماه‌های محرم و صفر و مراسم اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: همزمان با نزدیک شدن به ماه های محرم و صفر، جوش و خروش حسینی بیش از پیش در اقشار مختلف جامعه متبلور می شود و همین موضوع باعث می گردد تا آحاد جامعه با عشق و علاقه تلاش کنند تا خود را به صف عزاداران حسینی برسانند. معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران می بایست از ظرفیت حضور باشکوه مردمی جهت انجام امور فرهنگی و آموزشی استفاده کرده و به ترویج آموزه های دینی و سبک زندگی اسلامی بپردازد.


معدنی پور با اشاره به اینکه می بایست فرهنگ‌سازی لازم جهت حضور تدریجی زائرین در پیاده روی اربعین در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: به منظور هرچه بهتر برگزار شدن مراسم بزرگ پیاده روی اربعین نیاز به فرهنگ‌سازی برای حرکت تدریجی حضور زائرین قبل از مراسم و تسریع در بازگشت زوار بعد از پایان مراسم است.


عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: از آنجا که می بایست برنامه ریزی ها در مورد اجرای برنامه های اربعین حسینی هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد، این توقع وجود دارد که لایحه بودجه مراسم اربعین هرچه سریعتر و قبل از شروع ماه محرم به صحن شورا ارائه شود.


معدنی پور مراسم اربعین را مهمترین محور فعالیت فرهنگی مدیریت شهری دانست و گفت: مدیریت شهری باید از فرصت حضور میلیونی مردم در ایام ماه محرم و صفر و اربعین حسینی استفاده کند و نکته اینجاست که شهرداری تهران علاوه بر خدماتی که طبق نظر شورا در مراسم پیاده روی اربعین در کشور عراق و در مرزهای ایران باید ارائه دهد، لازم است برای مشتاقان و جاماندگان اربعین در تهران نیز برنامه های فرهنگی موثری داشته باشد و پیش بینی‌های لازم را در مسیرهای پیاده روی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) لحاظ کند.


در پایان رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت توجه مدیران فرهنگی شهر بر نقش و جایگاه زنان کاروان امام حسین(ع) و به ویژه حضرت زینب (س) در انتقال پیام عاشورا و نهضت حسینی تاکید کرد و گفت: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. واقعه عاشورا توسط حضرت زینب(س) و زنان و دختران کاروان امام حسین(ع) به همگان منتقل گردید و این زنان و دختران کاروان بودند که با تحمل سختی‌ها و مشقت های اسارت و غم جانسوز شهادت همسران و پسرانشان با صبر بصیرانه و شجاعت بی نظیرشان پیام عاشورا را به همگان رساندند و نقش بی بدیل زنان عاشورایی باید به بهترین نحو برای نسل جوان امروز تبیین شود.

نظر شما