شناسهٔ خبر: 177530 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تقدیر از ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه

آصفری نماینده مردم اراک در مجلس گفت: اخیراً دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ را چندین ماه زودتر از موعد در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داد که اقدام بسیار مهم و قابل توجهی است.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری درباره عملکرد دیوان محاسبات، گفت: دیوان محاسبات در این دوره جهش بسیار خوبی داشته و تاکنون گام‌های بلندی برداشته است.

وی بیان کرد: اخیراً دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ را چندین ماه زودتر از موعد در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار داد که اقدام بسیار مهم و قابل توجهی است و از آنان تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی درباره آثار ارائه زودهنگام گزارش تفریغ بودجه به مجلس، گفت: زمانی که گزارش تفریغ بودجه به موقع و زودتر از موعد به نمایندگان ارائه شود، باعث می‌شود نمایندگان در زمان تخصیص بودجه برای سال آینده دقت بیشتری کنند.

آصفری ادامه داد: در گزارش تفریغ بودجه عملکرد دستگاه‌ها کاملاً مشخص می‌شود و در صورتی که دستگاهی از قانون بودجه انحراف داشته باشد، قطعاً مجلس شورای اسلامی نسبت به کاهش بودجه آن دستگاه در سال آینده اقدام می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاهی از بودجه مصوب مجلس در جایگاه خودش استفاده نکرده باشد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودجه آن دستگاه را برای سال آینده کاهش می‌دهند. همچنین با مدیران متخلفی که برخلاف قانون بودجه عمل کردند و از آن انحراف داشتند، برخورد می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ارتباط دیوان محاسبات با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دوره بسیار خوب است. همچنین دیوان محاسبات گزارش‌های نوبه‌ای خوبی را هم در حوزه‌های استانی و هم کشوری تهیه می‌کند. از عملکرد دیوان محاسبات تقدیر و تشکر می‌کنیم.

نظر شما