شناسهٔ خبر: 177512 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

جوکار: باید از ظرفیت مشارکت مردمی برای عبور از بحران‌ها استفاده شود

جوکار رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تاکید کرد: می توان با جلب اطمینان از ظرفیت مشارکت مردمی برای حل مسائل و مشکلات پیش روی کشور بهره برد و همکاری بین دولت و مردم را تقویت کرد.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار با تاکید بر ضرورت همکاری دو طرفه بین مردم و دولت برای عبور از فشارهای اقتصادی دشمن، بیان کرد: امروز رابطه دولتمردان با مردم تنگاتنگ است اما نکته ای که وجود دارد این است که مردم نمی توانند وضعیت اقتصادی آینده را پیش بینی کنند. درخواست مردم از دولت ثبات اقتصادی است. مردم انتظار دارند با اتخاذ سیاست هایی، وضعیت پایدار باشد و هر روز شاهد افزایش قیمت ها در بخش های مختلف بازار نباشند.

وی در ادامه اظهار کرد: اینکه مسائل به صورت شفاف با مردم در میان گذاشته شود، مردم نسبت به آینده اطمینان پیدا می کنند و در همکاری مردم با دولت نقش آفرین است. انقلاب ما برخاسته از دل مردم و حضور آنان در صحنه است. اینکه ما مردم را در تصمیم سازی ها مشارکت دهیم خیلی حائز اهمیت است. باید از ظرفیت نخبگان جامعه و سرمایه داران برای عبور از شرایط موجود استفاده کنیم. هرچه ما از ظرفیت مردم بیشتر استفاده کرده و آنها را در امور مشارکت دهیم قطعا همکاری بین دولت و مردم تقویت شده و می توانیم با شرایط بهتری مشکلات را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از مولفه های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی محوریت مردم است، دولت هم دولت مردمی است فلذا زمینه سازی برای حضور مردم در عرصه های مختلف بسیار مهم است. دولت می تواند با اطمینان بخشی به مردم از مشارکت آنان در صحنه های مختلف استفاده کند. استفاده از ظرفیت مردمی در هر حوزه ای در حفظ آرامش و ثبات جامعه موثر است.

نظر شما